استخر رسوبگیر تصفیه خانه آب شماره 1 ماکو شستشو گردید

استخر رسوبگیر تصفیه خانه آب شماره 1 ماکو شستشو گردید

به گزارش روابط عمومی امور آبفای ماکو ، به منظور افزایش کیفیت و بهداشت آب تولید شده و بالا بردن راندمان کاری ، استخر رسوبگیر تصفیه خانه آب شماره یک شهرستان ماکو با ظرفیت 5 هزار  مترمکعبی توسط اکیپ شبکه این امور به طور کامل لایروبی ، شستشو و گندزدایی گردید .

وظیفه این استخر، ته نشینی ذرات موجود در آب میباشد که با توجه به شیب موجود در استخر سرعت آب پس از ورود به استخر ضعیف شده و ذرات ناخالص موجود در آب ته نشین میگردد .

شکل کلی این استخر به صورت دوقلو بوده و ابعاد آن 75 در 24 متر و عمق کلی آن 4 متر و عمق مفید آن 2.3 متر میباشد تعداد 48 عدد هاپر ته نشینی در کف استخر تعبیه شده است که 24 عدد شیرفلکه تخلیه ی 200 میلی متری از طریق لوله های 200 میلیمتری پی وی سی ذرات ناخالص ته نشین شده در کف استخر را به بیرون هدایت میکند و زمان ماندگاری آب در استخر جهت ته نشینی مواد، 8 الی 10 ساعت میباشد .

مهندس حسین نژاد مدیر امور و مهندس مرتضوی کارشناس ناظر بر تصفیه خانه های آب امور آبفای ماکو نیز بر نحوه شستسو و لایروبی استخر، نظارت داشتند و در طول عملیات نحوه عملکرد اکیپ را زیر نظر داشته و راهنماییهای لازم را ارائه میکردند .

لینک اصل خبر در سایت شرکت آب و فاضلاب استان آذربایجان غربی

    منبع خبر

    شرکت آب و فاضلاب استان آذربایجان غربی

    شرکت آب و فاضلاب استان آذربایجان غربی

    شرکت آب و فاضلاب استان آذربایجان غربی یک شرکت در شهر ارومیه می باشد

      نظرات