طی سال جاری، احداث 6 کیلومتر کانال با هدف ساماندهی آب های سطحی/عملیات لایروبی شهرچایی  تا اخر آبان تا پل سه چشمه بصورت کامل انجام شود

طی سال جاری، احداث 6 کیلومتر کانال با هدف ساماندهی آب های سطحی/عملیات لایروبی شهرچایی تا اخر آبان تا پل سه چشمه بصورت کامل انجام شود

قائم مقام شهردار ارومیه گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون با هدف ساماندهی آب های سطحی 6 کیلومتر کانال در نقاط مختلف شهر ساخته شد.

به گزارش مدیریت ارتباطات و اموربین الملل شهرداری ارومیه؛ غلام رضا عدل دوست با اشاره به جمع آوری و هدایت آب های سطحی در زمان بارش ها،  بیان کرد:  جهت ساماندهی آب های سطحی و انجام تعهدات در راستای به حداقل رساندن خطرات ناشی از سیل،  پروژه های عمرانی در نقاط مختلف شهر در حال اجرا است.

وی با بیان اینکه طی سال جاری 31 کیلومتر جوی و جدول  در نقاط مختلف شهر احداث شده است،  عنوان کرد:  از ابتدای سال جاری تاکنون با هدف ساماندهی آب های سطحی 6 کیلومتر کانال ساخته شده است .

عدل دوست با اشاره به لایروبی رودخانه شهرچای،  اظهار کرد: عملیات لایروبی شهر چایی از پل قویون شروع و تا محدوده محل ساختمان صدا و سیما سابق در بلوار والفجر به طول 5/5 کیلومتر در حال انجام است  که این عملیات در دوشیفت کاری انجام می شود و امید است عملیات لایروبی تا اخر ابان تا پل سه چشمه کامل انجام شود.

وی با بیان اینکه در سال جاری عملیات متعدد بتن پلاک و پیاده رو سازی انجام شده است، بیان کرد: 47 هزار متر مربع بتن پلاک و پیاده رو سازی انجام گرفته است .

قائم مقام شهردار ارومیه  در ادامه با اشاره به افزایش سرانه فضای سبز در شهر به میزان 41 هزار متر مربع در سال جاری، بیان کرد:  طی سال جاری علاوه بر ساخت پارک سلامت به مساحت 20 هزار متر مربع با هزینه کرد 10 میلیارد تومان،  دو پارک دیگر چون پارک دادگستری و استاد شهریار در سطح شهر در حال اجرا است.

وی عنوان کرد:  سه پارک در دست ساخت در سطح شهر ارومیه طی هفته بسیج در آذرماه گشایش می یابد.

قائم مقام شهردار ارومیه با بیان اینکه در حال حاضر 191 هکتار از فضای سبز شهر بصورت آبیاری قطره ای آبیاری می شود، بیان کرد:  این ابیاری قطره ای  منجر به صرفه جویی آب به میزان دو میلیون و  900هزار متر مکعب شده است.

وی با اشاره به کاشت گل های پاییزی، عنوان کرد:  پاییز امسال فضای شهر ارومیه با کاشت  100 هزار بوته از انواع گل عطر آگین شد.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری ارومیه

    منبع خبر

    شهرداری ارومیه

    شهرداری ارومیه

    شهرداری ارومیه یک شهرداری در شهر ارومیه می باشد

      نظرات