یک پارچه سازی سیستم حمل و نقل راهکاری در جهت دستیابی به حمل و نقل پایدار/ سی هزار مسافر روزانه در شاهرود جابجا می شوند

یک پارچه سازی سیستم حمل و نقل راهکاری در جهت دستیابی به حمل و نقل پایدار/ سی هزار مسافر روزانه در شاهرود جابجا می شوند

یک پارچه سازی سیستم حمل و نقل راهکاری در جهت دستیابی به حمل و نقل پایدار/ سی هزار مسافر روزانه در شاهرود جابجا می شوند

سرپرست سازمان مدیریت حمل و نقل شهرداری شاهرود با اشاره به اینکه یک پارچه سازی سیستم حمل و نقل راهکاری در جهت دستیابی به حمل و نقل پایدار است، گفت: 30هزار مسافر روزانه در شاهرود با سیستم حمل و نقل عمومی جابجا می شوند.

به گزارش روابط عمومی شهرداری شاهرود، محمد حسن حیدریان با بیان اینکه امروزه آنچه که متخصصان حمل و نقل بر روی آن اتفاق نظر دارند، دستیابی به الگوی حمل و نقل پایدار در شهرها است تا بتوانند چشم انداز سالم،آرام،دارای حمل و نقل سریع، ایمن و کار آمد برای عموم شهروندان را تامین کنند، افزود: مدیریت حمل و نقل درون شهری شاهرود به عنوان تنها سامانه حمل و نقل عمومی شهر امر خطیر جابجایی 30هزار نفر مسافر را با حدود 849دستگاه اتوبوس و تاکسی، با هدف افزایش کیفیت سرویس دهی به شهروندان در برنامه های کوتاه مدت و بلند مدت بر عهده دارد.

وی ضمن بیان این مطلب که بر اساس شاخص کشوری به ازای هر 100هزار نفر جمعیت شهری باید 30دستگاه اتوبوس خدمت رسانی کنند که در حال حاضر 52دستگاه در 31خط شهری و حومه با جابجایی25هزار نفر مسافر در شاهرود فعالیت دارند که این نرم با شاخص های کشوری برابری می کند.

سرپرست سازمان مدیریت حمل و نقل شهرداری شاهرود با اشاره به اینکه 797دستگاه تاکسی روزانه 5هزار نفر مسافر را در شهر جابجا می کنند، اظهار داشت: از این تعداد 300دستگاه سرویس مدارس را بر عهده دارند که 269دستگاه سواری و 31دستگاه مینی بوس به منظور جابجایی دانش آموزان مشغول به فعالیت هستند.

حیدریان با بیان اینکه جابجایی مسافر بطور متوسط در شاهرود هر 20 الی 30 دقیقه یکبار انجام می شود، عنوان داشت: سازمان مدیریت حمل و نقل شاهرود در راستای ارائه خدمات بهینه به شهروندان و سرویس دهی در ایام و مناسبت ملی و مذهبی اعم از نمازجمعه، 22بهمن، روز قدس، 13آبان،تاسوعا و عاشورای حسینی و ... جابجایی مسافر را بصورت رایگان انجام می دهد.

وی در پایان ضمن بیان این مطلب که برنامه ریزی ، نظارت مدیریت حمل و نقل و ترافیک شهری از ماموریت های این سازمان به شمار می رود، عنوان داشت: سیاست های حمل و نقل پایدار در صدر جستجوی روش هایی است که امکان دسترسی مناسب را برای همه اقشار جامعه فراهم می آورد.

شایان ذکر است سرپرست سازمان مدیریت حمل و نقل شهری از تجهیز دو دستگاه اتوبوس گردشگری و معلولین با امکانات ویژه در شهر خبر داد و اعلام داشت: امیدواریم توانسته باشیم رضایتمندی نسبی شهروندان فهیم شاهرودی را بدست آوریم.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری شاهرود

    منبع خبر

    شهرداری شاهرود

    شهرداری شاهرود یک شهرداری در شهر شاهرود می باشد

      نظرات