بسیاری از کشورها خواستار بهره‌مندی از دانش صنعت برق ایران هستند

بسیاری از کشورها خواستار بهره‌مندی از دانش صنعت برق ایران هستند


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو(پاون)، همایون حائری، معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی در گردهمایی مدیران ارشد صنعت برق حرارتی که در حاشیه نخستین روز نمایشگاه بین‌المللی صنعت برق ایران برگزار شد، ضریب آمادگی نیروگاه‌های حرارتی در تابستان امسال را 98 درصد برشمرد و افزود: دستیابی به این ضریب آمادگی، مرهون برنامه‌ریزی درست و اجرای دقیق برنامه‌ها در سایه تلاش فعالان صنعت برق حرارتی در نیروگاه‌های مختلف کشور است که جای تقدیر و تشکر دارد.

معاون وزیر نیرو بار سیستم‌های سرمایشی ایران در فصل تابستان را 24 هزار مگاوات اعلام کرد و گفت: مجموع پیک مصرف برق در چهار کشور ترکمنستان، ارمنستان، آذربایجان و افغانستان به 24 هزار مگاوات نمی رسد و این مقایسه نشان می‌دهد که چه ضریب بار بالایی را در استفاده از وسایل سرمایشی در پیک تابستان داریم.

وی ادامه داد: گاها برای عبور از 13 ساعت بسیار پرمصرف در پیک تابستان، نیاز به ساخت یک بلوک سیکل ترکیبی 500 مگاواتی است در حالی که می‌توان با مدیریت مصرف، مصارف بیش از نیاز را مدیریت کرد.

حائری با اشاره به برگزاری نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت برق ایران، گفت: دستاوردهای تولید داخل و توانمندی هایی که در زمینه ساخت قطعات و تجهیزات به خصوص در بخش صنعت برق حرارتی بدست آمده در نمایشگاه امسال به وضوح قابل مشاهده است.

وی افزود: بسیاری از کشورها امروز خواستار بهره مندی از دانش صنعت برق ایران هستند و این افتخاری بزرگ برای ماست که صنعت برق ایران به این میزان دانش و توانمندی رسیده است.

همچنین در ادامه این نشست محسن طرزطلب با اشاره به گذر موفق از پیک تأمین و مصرف برق تابستان 98 گفت: این موضوع که توانستیم بدون آنکه مشکلی برای مردم به وجود آید، نیاز برق کشور را در تابستان تأمین کنیم موفق بزرگی است.

وی افزود: افزایش راندمان نیروگاه‌های حرارتی موضوع مهمی است که باید همواره مورد توجه فعالان این صنعت باشد، چرا که هرچه راندمان افزایش یابد، علاوه بر دستاوردهای زیست محیطی صنعت برق، موجب افزایش درآمدزایی نیز برای نیروگاه‌ها خواهد شد.

طرزطلب اجرای پروژه‌های رفع موانع تولید را در واحدهای قدیمی بخاری از موفقیت های بزرگ صنعت برق حرارتی دانست و گفت: اینکه موفق شدیم با طرح‌های پیشنهادی متخصصان صنعت برق در نیروگاه‌ها، با هزینه اندک افزایش عملی ظرفیت تولید را با اجرای طرح های رفع موانع تولید داشته باشیم، موفق بزرگی است و تقاضای ما این است که نیروگاه ها به ادامه این مسیر با ارائه پیشنهادات فنی جدید در زمینه رفع موانع تولید ادامه دهند.

لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات