شماره تلفن معرفی موجران بدحساب

شماره تلفن معرفی موجران بدحساب

www.BanaNews.irاجاره‌نشین‌ها با شماره ۸۸۷۷۹۳۵۴ تماس بگیرند

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir)وزارت مسکن برای پشتیبانی از طرح برخورد تعزیراتی با موجرانی که بیش از نرخ مصوب، اجاره‌بها را تعیین  می‌کنند، یک خط تلفن به اجاره‌نشین‌ها اختصاص داده تا موارد تخلف را گزارش دهند.

مستاجر‌ها در تهران و کرج مواردی را که از رفتار خارج از چارچوب مشاوران ‌املاک و مالکان مشاهده می‌کنند، می‌توانند از طریق شماره تلفن ۸۸۷۷۹۳۵۴ به ستادی که در وزارت مسکن برای این موضوع تشکیل شده اطلاع دهند.

به این ترتیب وزارت مسکن گزارش‌های دریافتی را به سازمان تعزیرات برای اقدام و برخورد ارائه می‌کند. به گزارش «دنیای‌اقتصاد»، موارد تخلف در بازار اجاره شامل «تعیین اجاره‌بهای سال۹۰ بیشتر از ۰۹/۱ برابر اجاره‌بهای سال۸۹» و «دریافت پورسانت توسط بنگاه‌های مسکن بیشتر از یک‌چهارم اجاره ماهانه» است که در صورت برخورد مستاجرها با هر کدام از این دو مورد، می‌توانند مشخصات موجر و نشانی بنگاه املاک را به وزارت مسکن یا سازمان تعزیرات گزارش کنند.

فرمول تعیین اجاره‌بهای سال۹۰ عبارت است از: حاصلضرب اجاره‌بهای سال۸۹ در عدد ۰۹/۱ که عدد حاصل از آن، رقم مصوب برای اجاره‌بهای سال جاری است.

مشاوران املاک موظفند اجاره‌نامه سال۸۹ را ملاک قرار دهند و رونوشت آن را به موجر و مستاجر نشان دهند.

نظر وزیر مسکن درباره طرح

علی نیکزاد، وزیر مسکن دیروز در حاشیه نشست هیات دولت در جمع خبرنگاران، تعزیراتی‌ شدن بازار اجاره را طرحی خوب توصیف کرد و گفت: ما این اقدام را به نفع مالکان، مستاجران و دولت می‌دانیم و به نظر ما کار خوبی است که قطعا‌ آن را ادامه خواهیم داد. وی افزود: از امروز نرخ رشد ۹ درصد در بازار اجاره مبنا قرار می‌گیرد و کسانی که بیش از ۹ درصد اجاره بها را افزایش دهند با آنها برخورد خواهد شد. نیکزاد همچنین تصریح کرد: کسب اطلاع از اجاره‌بها کار ساده‌ای است که می‌توان با مشاهده قراردادهای اجاره این موضوع را فهمید.

یکشنبه مجلس می‌روم

وزیر مسکن و سرپرست کنونی وزارت راه در ادامه گفت: یکشنبه هفته آینده برای کسب رای اعتماد جهت وزارت راه‌وشهرسازی به مجلس می‌روم. آن طور که ایسنا در این باره خبر داده، نیکزاد با اشاره به مصوبه مجلس درباره تاسیس وزارت راه و شهرسازی گفت: من برنامه‌های خود را در مورد این وزارتخانه به هیات رییسه مجلس شورای اسلامی تقدیم کردم و یکشنبه برای دفاع از آنها می‌روم.

متن پیام‌گیر

خط تلفن ویژه بازار اجاره در وزارت مسکن به محض تماس مستاجر‌ها چنین می‌گوید: «شما با پیام‌گیر وزارت مسکن‌و‌شهرسازی تماس گرفته‌اید. پیرو طرح دولت مبنی بر ممنوعیت افزایش بیش از ۹ درصدی اجاره‌بها، لطفا موارد تخلف از طرح مذکور را همراه آدرس کامل محل موردنظر اعلام فرمایید. باتشکر»

 

 

    نظرات