دیدار شهرداران دو شهر میراث...

شهردار یزد در سفر به کشور اوکراین با شهردار شهر میراث جهانی لِویو دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری یزد – جمال الدین عزیزی که به منظور شرکت در نوزدهمین اجلاس بین المللی اقتصادی شهر لِویو، روابط خواهرخواندگی و همچنین توسعه روابط فرامرزی دو شهر میراث جهانی یزد و لِویو، به کشور اوکراین سفر کرده است با آندرِی سادووی شهردار شهر میراث جهانی لِویو یا لوُوف دیدار و گفتگو کرد.

در این نشست دو جانبه، شهرداران دو شهر یزد و لِویو در خصوص برقراری رابطه خواهر خواندگی بین این دو شهر میراث جهانی به بحث و تبادل نظر پرداختند.

سادووی شهردار لويو در این نشست ضمن استقبال از حضور هيات يزدی در شهر لويو، تمايل خود را جهت بازديد از يزد و ادامه مذاکرات خواهر خواندگی ابراز داشت.

لِویو روابط بین المللی فعالی دارد و در حال حاضر با بیش از ۱۵ شهر جهان از جمله شهر بوداپست پایتخت مجارستان و فرایبورگ آلمان خواهر خوانده است.

شهر لِویو در غرب کشور اوکراین واقع و مرکز استان لِویو است که یکی از مراکز فرهنگی و تاریخی و صنعتی ترین شهر کشور اوکراین و جمعیت آن در حدود ۷۰۰ هزار نفر می‌باشد و روزانه نزدیک به ۲۰۰ هزار نفر برای رفتن به محل کار خود به لویو آمد و شد می‌کنند.

همچنین همانند شهر یزد، بافت تاریخی مرکز شهر لِویو نیز در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده است و قلب تاریخی شهر به عنوان مرکز تاریخی گالیسیا از تهاجم و اشغال نیروهای متجاوز روس و نازی در جنگ های جهانی جان سالم به در برده است.

این سفر در خصوص مطرح شدن موضوع همکاری با شهر لِویو در کمیسیون گردشگری شورای اسلامی شهر یزد و بنا به دعوت سِرگئی بوردیلیاک سفیر کشور اوکراین در ایران و همچنین آندرِی سادووی شهردار شهر لِویو یا لووُف انجام شد و غلامعلی سفید رئیس شورای اسلامی شهر و دكتر غضنفر ميرجليلي معاون اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی يزد وی را همراهی نمودند و به مدت سه روز از روزهای نهم لغایت یازدهم آبان ماه به کشور مذکور اعزام شدند.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری یزد

    منبع خبر

    شهرداری یزد

    شهرداری یزد

    شهرداری یزد یک شهرداری در شهر یزد می باشد

      نظرات