تخریب یک ساختمان مسکونی غیرمجاز در بستر رودخانه پایه

مدیر رودخانه ها و سواحل شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی از تخریب یک ساختمان مسکونی غیرمجاز در بستر رودخانه پایه از توابع بخش گلبهار و درفاصله 20 کیلومتری گلمکان خبرداد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی، محمدرضا صادقی فرد با بیان اینکه حفظ محیط زیست و آزاد سازی حریم و بستر رودخانه موضوع بسیار مهمی است، اظهارکرد: رودخانه‌ها دارای بستر و حریم قانونی هستند و کسی نباید آن‌ها را تصرف کند.

مدیر رودخانه ها و سواحل شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی  گفت: عرض بستر رودخانه پایه از 9 الی 50 متر متغیر بوده و حریم آن نیز در دو ساحل چپ و راست 10 متر می باشد و تاکنون هفت مورد پرونده که شامل پل غیرمجاز، احداث بنا ، دیوار ساحلی،تصرف بستر و خاکریزی است رفع تصرف شد.

وی با اشاره به اینکه برای آزادسازی حریم رودخانه گروپایه اقدامات زیادی انجام شد، افزود: خوشبختانه با تلاش اکیپ گشت و بازرسی این امور، اخذ دستور قضایی و پیگیری های به عمل آمده در این اقدام یک ساختمان مسکونی به متراژ 30 متر و یک پل غیرمجاز  تخریب  و بستر رودخانه گروپایه آزاد شد.

مدیر رودخانه ها و سواحل شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی با بیان اینکه تاکنون ادامه داد: در تاریخ دوم و سوم مهر ماه سال جاری و پس از اخذ دستور دادستان شهرستان گلبهار ماشین آلاتی به منظور تخریب ساخت وسازهای غیرمجاز به منطقه اعزام و 3 هزار و 210 متر مربع از اراضی متصرفی رودخانه آزاد شد.

صادقی فرد با اشاره به اینکه مهمترین اقدام برای مقابله با آسیب های سیلاب آزادسازی حریم رودخانه ها است، بیان کرد: با هرگونه تخلف و سوء استفاده از منابع آب سطحی و زیرزمینی برخورد جدی و قانونی صورت می گیرد تا بستر رودخانه ها محصور ویلاسازی و ساختمان سازی نشود.

وی ضمن تشکر از همکاری و همراهی دادستان گلبهار، تصریح کرد: در مسیر رودخانه در برخی نقاط دیگر رودخانه تصرفاتی وجود دارد که درحال پیگیری و طی مراحل قانونی است.

لینک اصل خبر در سایت شركت آب منطقه‌ای خراسان رضوی

    منبع خبر

    شركت آب منطقه‌ای خراسان رضوی

    شركت آب منطقه‌ای خراسان رضوی یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات