جلوگیری از برداشت غیر مجاز پساب تصفیه خانه فاضلاب بیرجند

در اولین مرحله پاکسازی برداشتهای غیر مجاز پساب بیرجند, از برداشتهای غیر مجاز پساب جاری در رودخانه شاهرود با جمع آوری سه پمپ برداشت غیر مجاز ،برای حدود 4 هکتار از اراضی حاشیه رودخانه ممانعت به عمل آمد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای خراسان جنوبی، مدیر بهره برداری و نگهداری تاسیسات آبی استان با اعلام این خبر تصریح کرد: افراد متخلف با استفاده از برداشت غیرمجاز توسط موتورتلمبه و لوله های انتقال فاضلاب, از مدتها پیش به کشت غیرمجاز مشغول بوده و با وجود تذکرات مسئولین مربوطه همچنان اقدام به کشت این محصولات می کردند.

"ناصر نیک نیا" افزود: در این مرحله از عملیات , با دستور قضایی و با حضور نمایندگان شرکت آب منطقه ای، خطوط انتقال و مسیر برداشت سه پمپ غیر مجاز و یک حوضچه فاضلاب و خطوط انتقال و لوله های فاضلاب  واقع در بستر رودخانه شاهرود و همچنین تصرفات صورت گرفته در بستر این رودخانه تخریب شد.

وی، با اشاره به این که فاضلاب یک تهدید نیست بلکه فرصتی است که تا به حال از آن به خوبی استفاده نشده است, گفت: هدف اصلی بهره برداری از پساب در دشت بیرجند، جایگزینی با آب چاههای کشاورزی به منظور تعادل بخشی آبخوان بیرجند می باشد.

لینک اصل خبر در سایت شركت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی

    منبع خبر

    شركت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی

    شركت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات