خدمات غيرحضوري برق ايران راحت ترين و قابل دسترس ترين ...

به گزارش پايگاه خبري توانير به نقل از روابط عمومي توزيع آذربايجان غربي، وي افزود: طرح ملي قبض سبز از مهم ترين طرح هاي ملي است كه همزمان با مهرماه سال جاري در راستاي تحول ديجيتال در خدمات مشتركين به صورت سراسري اجرايي شد.

پاشاوند عنوان كرد: با وجود اينكه شروع اين طرح از مهرماه رقم خورد اما زيرساخت هاي لازم جهت حذف قبوض كاغذي از چند سال گذشته توسط شركت هاي توزيع انجام شده بود.

وي ادامه داد: قبوض كاغذي مشكلاتي همچون هزينه گزاف كاغذ و مفقود شدن قبوض را به دنبال داشتند به همين دليل حذف اين قبوض ضروري است و با اجرايي شدن طرح ملي قبض سبز بسياري از مشكلات گذشته قبوض كاغذي از بين خواهد رفت براي مثال در گذشته و با وجود قبوض كاغذي برخي مشتركان بنا به دلايلي در صورت عدم دريافت قبض مشترك به اجبار بايد جهت چاپ مجدد و پيگيري قبض خود با مراجعه حضوري به شركت توزيع برق علاوه بر اتلاف وقت خود هزينه اي توسط خود مشترك و شركت توزيع براي اين كار پرداخت مي شد در حالي كه با پرداخت غير حضوري قبوض ديگر شاهد چنين مشكلاتي نخواهيم بود.

پاشاوند در ادامه سخنان خود تاكيد كرد:راحت ترين و قابل دسترس ترين روش براي مشتركان جهت مشاهده و پرداخت قبوض، خدمات غير حضوري برق ايران مي باشد كه البته تنها سامانه موجود براي اين امر نيست و مي توانند از ساير سامانه هاي موجود در كشور نيز مانند ساپا، آپ، سكه، اپليكيشن تجارت الكترونيك پارسيان يا تاپ و كيف پول همراه پاسارگاد يا كيپاد نيز استفاده كنند.

وي تصريح كرد: مشتركان با استفاده از نرم افزارهاي مشاهده و پرداخت قبوض علاوه بر پرداخت قبض دوره جاري مي توانند سوابق پرداخت و مصرفي خود را مشاهده كنند.

پاشاوند با اشاره بر ايجاد ارتباط دوسويه مناسب شركت هاي توزيع با مشتركين، ابراز اميدواري كرد: به طور حتم تحول ديجيتال در صنعت برق محدود به كنتورهاي هوشمند و حذف قبوض كاغذي نبوده و اين ارتباط دوسويه ايجاد شده ميان مشتركان و شركت توزيع برق در آينده مي تواند براي ارائه خدمات بيشتر و بهتر كمك كننده باشد.

وي خاطرنشان كرد: قطع به يقين هر تغييري در سطوح ملي با مشكلاتي رو به رو خواهد بود كه طرح ملي قبض سبز نيز از اين قاعده مستثني نبوده اما دستيابي به راه حل مشكلات اين طرح منوط بر مشاركت مردم مي باشد چرا كه تنها با استفاده مردم از اين طرح مي توان به نواقص آن پي برد و به دنبال راه حل آن بود در غير اينصورت توسعه اي ايجاد نخواهد شد.

پاشاوند مطرح كرد: شركت توزيع نيروي برق آذربايجان غربي تا زماني كه اين طرح به طور كامل بين مردم جا بيفتد تدابيري براي افرادي كه اطلاعي از طرح نداشته و يا دسترسي به گوشي هاي هوشمند ندارند انديشيده كه درصورتيكه اين افراد از قبوض خود اطلاع ندارند، قبل از اتمام زمان پرداخت بدهي برگه اي مختصر به عنوان صورتحساب كه در آن شناسه قبض و پرداخت در آن وجود دارد به آن ها داده مي شود و مهلتي جهت پرداخت بدهي شان به آن ها خواهيم داد.

لینک اصل خبر در سایت شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    منبع خبر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر یک شرکت در شهر تهران می باشد

      نظرات