توسعه وعمران شهری در گروه مشارکت شهروندان رقم می خورد/ افزایش 50 درصدی  پرداخت فیش عوارض نوسازی

توسعه وعمران شهری در گروه مشارکت شهروندان رقم می خورد/ افزایش 50 درصدی پرداخت فیش عوارض نوسازی

قائم مقام شهردار ارومیه گفت: طی هفت ماهه سال جاری  پرداخت فیش عوارض نوسازی نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته بیش از 50 درصد افزایش رشد داشته است.

به گزارش مدیریت ارتباطات و اموربین الملل شهرداری ارومیه؛ غلامرضا عدل دوست  بیان کرد:  اکثر شهروندان تصور می کنند که شهرداریها وابسته به بخش دولتی است اما شهرداری یک نهاد عمومی غیر دولتی است که ابتدا درآمد کسب کرده  و بعد آن را در شهر با هدف توسعه وعمران شهری و ایجاد رفاه شهروندی  هزینه می کند و اولویت مدیریت شهری در بودجه های سالانه تقدم درآمد برهزینه است.

وی با بیان اینکه منابع مالی شهرداری ها ناپایدار است، عنوان کرد:  تاکنون برای شهرداری ها منابع مالی پایدار تعریف نشده است  اما اخیرا دولت لایحه درامد پایدار شهرداری ها را جهت تصویب به مجلس ارائه داده است که با تصویب این لایحه بسیاری از مشکلات شهری مرتفع می شود.

عدل دوست عنوان کرد:   اکثر دارمدهای شهرداریها از بابت عوارض و پروانه ها ساختمانی است که این نوع منابع درامدی هم ناپایدار است .

وی با اشاره به دستیابی به توسعه پایدار،  اظهار کرد:  جهت دستیابی به توسعه پایدار نیازمند درآمد پایدار و برای درآمد پایدار نیز نیازمند منابع پایدار هستیم و تمام این مقولات در گرو مسئولیت پذیری مسئولان شهری و شهروندان است.

قائم مقام شهردار ارومیه با بیان اینکه اینکه درآمدهای شهرداری از محل پرداخت های شهروندان تامین می شود، تاکید کرد:  مشارکت مردم با پرداخت عوارض شهری کمک شایانی در بحث تامین درآمدهای شهرداری  و ارتقای زندگی شهری می کند.

وی با بیان اینکه توسعه وعمران شهری با مشارکت شهروندان تحقق می یابد، اظهار کرد:  نقش مشارکت مردم در تامین درآمدها  از قبیل پرداخت عوارض بیش از پیش احساس می شود.

معاون معماری و شهرسازی شهردارارومیه با اشاره به عوارض نوسازی،  گفت:  طی هفت ماهه سال جاری  پرداخت فیش عوارض نوسازی نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته بیش از 50 درصد افزایش رشد داشته است.

وی با اشاره به تغییر قیمت عوارض نوسازی طی هر سال،  بیان کرد: اگر قیمت منطقه ای توسط دارایی تغییر یابد،  قیمت عوارض نوسازی نیز تغییرمی یابد البته کابری و متراژ نیز در تغییر قیمت موثر است.

قائم مقام شهردار ارومیه  عنوان کرد:  پول حاصل از عوارض نوسازی با هدف توسعه و ایجاد رفاه شهروند در مواردی جون  تامین نیازهای شهری، ایجاد و نگهداری پارک، ساخت پارکینگ،  نوسازی محلات شهری  و مراقبت از رشد متوازن شهری هزینه می شود.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری ارومیه

    منبع خبر

    شهرداری ارومیه

    شهرداری ارومیه

    شهرداری ارومیه یک شهرداری در شهر ارومیه می باشد

      نظرات