فرهنگسراها در جهت تقویت هویت شهری گام بردارند

فرهنگسراها در جهت تقویت هویت شهری گام بردارند

فرهنگسراها در جهت تقویت هویت شهری گام بردارند

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهدمقدس، بتول گندمی در حاشیه بازدید از نمایشگاه عکس و اسناد محلات آبکوه و سعدآباد که در فرهنگسرای بهشت برپا شده است، اظهارکرد: تغییرات سریعی که پس از دهه 50 در زندگی‌های ما شکل گرفت، موجب شد خیلی از خاطرات و گذشته خود را در سطح محلات از بین ببریم.

وی با تاکید بر اینکه ظرفیت های موجود و باقیمانده از گذشته را باید حفظ کنیم، گفت: فرهنگسراها کارکردهای مختلفی دارند ولی یکی از رسالت های خود را میتوانند به پرداختن هویت و تاریخ و سابقه محلات پیرامون خود اختصاص دهند؛ اتفاق خوبی که در فرهنگسرای بهشت شاهد هستیم و ما را به گذشته می‌برد و خاطرات خوش آن زمان را دوباره در اذهان زنده می‌کند.

گندمی افزود: با دعوت از اعضای شورای اجتماعی محلات و آنان که چندین دهه سابقه زندگی در هر محله دارند و گپ و گفت ایشان با جوانان، میتوانند گام های تاثیرگذاری در زمینه افزایش تعلق‌خاطر به شهر و تقویت هویت شهروندان برداشت؛ موضوعی که یکی از دغدغه های جدی شهر است.

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر مشهدمقدس خاطرنشان کرد: ما معتقدیم اگر چنین مباحثی به درستی در اختیار نسل جوان قرار گیرد، احساس تعلق بیشتری در بین نسل جوان ایجاد می‌شود و مشکلات هویتی کمتری خواهیم داشت.

گندمی همچنین گفت: خیلی سریع از پیوندهای درون محلات و تاریخ خود عبور کرده‌ایم، همین موضوع سبب شده تا در ایجاد مرکز محله‌ای منسجم همچون 4 دهه قبل ناتوان باشیم و نتوانیم بین ساکنان محلات تعلق و پیوند ایجاد کنیم.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر مشهد

    منبع خبر

    شورای شهر مشهد

    شورای شهر مشهد یک شورای شهر در شهر مشهد می باشد

      نظرات