بهینه سازی وایمن سازی رودخانه گز شهرستان سیریک

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای هرمزگان بر ایمن سازی حریم رودخانه گز جهت جلوگیری از خسارت سایتهای پرورش میگو تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای هرمزگان ، هوشنگ ملایی مدیر عامل شرکت آب منطقه ای هرمزگان در جلسه بررسی و ساماندهی سایتهای پرورش میگو در محل فرمانداری شهرستان سیریک اظهار کرد: با توجه به احتمال آب گرفتگی برخی روستاهای اطراف سایتهای پرورش میگو لازم است تمهیدات لازم قبل از شروع فصل بارندگی انجام شود تا از  بروز هر گونه خسارت جلوگیری به عمل آید.

ملایی وقوع سیل را تهدیدی برای مجتمع های مسکونی و روستای اطراف سایتهای پرورش میگو دانست و گفت: تهدید سیل زمانی افزایش یافت که سایتهای پرورش میگو اقدام به احداث دایکهای حفاظتی کردند که در صورت وقوع سیل ، همین دایکها آب را به جناحین منحرف می کنند و نهایتا  در محدوده برخی روستاها با آب گرفتگی رو برو خواهیم بود.

وی با بیان اینکه شرکت آب منطقه ای با استفاده از مشاور ، مطالعات ساماندهی و تعیین حد بستر رودخانه را به اتمام رسانده افزود : علیرغم گستردگی پروژه، عملیات اجرایی و ساماندهی  13 کیلومتری مسیر رودخانه را با تمام توان در حال اجرا  می باشد.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای هرمزگان  با اشاره به سرمایه گذاری بسیار زیاد در سایتهای میگو و وجود برخی اراضی واگذار نشده پیرامون سایتهای میگو گفت: با کار ایمن سازی حریم رودخانه میتوان اراضی مجاور را تحت نظارت مشاور ، در اختیار سرمایه گذاران قرار داد تا طرحهای خود را توسعه دهند.

وی مهمترین بخش کار را ایمن سازی سایتهای پرورش میگو عنوان کرد و با اشاره به سیل سال گذشته در نقاط مختلف کشورگفت: در سیل سال قبل بخش عمده ای از مراکز پرورش آبزیان که در حاشیه رودخانه ها ایجاد شده بود توسط سیل به کلی تخریب شد.

ملایی ادامه داد: اگر در زمان  پیک سیلاب، شاهد مد کامل باشیم ، باعث عدم تخلیه آب رودخانه به دریا شده ، آب به جناحین پخش می شود و یک سیلاب دشت در منطقه ایجاد خواهد شد که به لحاظ فنی اگر آب در امتداد ساحل ارتفاع بگیرد میتواند موجب خسارت بسیار سنگین به مراکز پرورش میگو شود.

در پایان مقرر شد که بخشی از احداث دیواره در طرفین رودخانه توسط شرکت آب منطقه ای تکمیل گردد و در ادامه در محدوده مزارع پرورش میگو با تقسیم کار که با هماهنگی فرمانداری سیریک صورت خواهد گرفت مسیر رودخانه تا دریا به طول حدود 13 کیلومتر لایه روبی و ایجاد دیوار در جناحین رودخانه توسط سرمایه گزاران پرورش میگو تحت نظارت شرکت آب منطقه ای جهت ایمن سازی و هدایت سیلاب انجام خواهد شد .

لینک اصل خبر در سایت شركت آب منطقه‌ای هرمزگان

    منبع خبر

    شركت آب منطقه‌ای هرمزگان

    شركت آب منطقه‌ای هرمزگان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات