برگزاری جلسه کمیته مدیریت بحران و پدافند غیر عامل صنعت آب و برق...

جلسه مدیریت بحران و پدافند غیرعامل استان قزوین با حضور معاون مدیر کل دفتر مدیریت بحران و پدافند غیر عامل وزارت نیرو، مدیر کل پدافند غیر عامل استان، مدیر عامل شرکت آب منطقه ای قزوین و مدیران صنعت آب و برق استان در محل سالن جلسات شرکت آب منطقه ای قزوین برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای قزوین، مهندس جهانبخش معاون مدیر کل دفتر مدیریت بحران و پدافند غیر عامل وزارت نیرو از پدافند غیر عامل بعنوان بستری جهت افزایش ضریب امنیت مردم و کاهش میزان خسارات در هنگام وقوع حوادث احتمالی یاد نمود.

مهندس جهانبخش افزود: وزارت نیرو متولی دو نیاز اولیه و اصلی مردم کشور یعنی آب و برق می باشد لذا حفظ آمادگی جهت مقابله با خسارات ناشی از سوانح طبیعی و برگشت پذیری سریع به حالت عادی و نرمال از اولویت های کاری گروه پدافند غیر عامل و مدیریت بحران در استان ها می باشد که در این میان همکاری و کمک رسانی استان های معین نیز بسیار حائز اهمیت است.

معاون مدیر کل دفتر مدیریت بحران و پدافند غیر عامل وزارت نیرو شناسایی نقاط حادثه خیز و آسیب پذیر، سناریو نویسی، طراحی و اجرای مانورهای مشترک صنعت آب و برق و آموزش را از مهمترین نکات در خصوص مدیریت بحران و پدافند غیر عامل برشمرد.

مهندس ملکی مدیر عامل شرکت آب منطقه ای قزوین پدافند غیرعامل را ظرفیتی مهم در ارتقاء توان لازم برای مدیریت بحران برشمرد و عنوان داشت: مهمترین ابزار جهت فرهنگ سازی بحث پدافند غیرعامل در جامعه، آموزش و آگاهی بخشی می باشد که در این راستا حرفه ای گرایی و افزایش تعامل با کلیه سازمان ها می تواند کارایی و توان شرکت برای مقابله با حوادث را ارتقاء بخشد.

مهندس ملکی در ادامه با اشاره به پروژه های بزرگ اجرایی شرکت از جمله طرح آبرسانی به شهرها و روستاهای استان قزوین از سد طالقان و همچنین احداث سد مخزنی نهب و بالاخانلو و لزوم اجرای اقدامات پدافند غیرعامل بر اساس اصول و سیاستهای وزارت نیرو در محل اجرای این پروژه ها عنوان داشت: طی بررسی های صورت گرفته و جلسات برگزار شده با مدیران و نمایندگان حوزه پدافند غیرعامل در استان و وزارت خانه مصوبات اجرایی در این خصوص اخذ شده و شرایط جهت اجرای این اقدامات فراهم گردیده است. وی سیل در رودخانه ها و مسیل ها، کیفیت منابع آب، فرو نشست دشت و خشکسالی ها را با توجه به تغییر اقلیم و بارندگی از مهم ترین مخاطرات مدیریت بحران و پدافند غیر عامل استان قزوین برشمرد.

مهندس ملکی در بخش دیگر از صحبتهای خود با اشاره به وضعیت منابع مالی عنوان داشت: علی رغم اهمیت موضوع پدافند غیر عامل متأسفانه منابع مالی مناسبی برای این موضوع به شرکت ها تخصیص داده نمی شود. و از سوی دیگر نیز عدم وجود امکانات و تجهیزات در شرکت باعث شده تا هنگام بروز بحران دست شرکت ها خالی از هر گونه امکانات باشد که لازم است در این خصوص اقدام مناسبی با توجه به اهمیت موضوع صورت پذیرد.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای قزوین استفاده از توان و تجهیزات شرکت های خصوصی و بهره برداران در زمان وقوع حادثه را یکی از راهکارهای موجود جهت افزایش توانمندی شرکت ها در زمان حادثه برشمرد و افزود: در سیلاب های فروردین ماه سال جاری پیمانکاران پروژه های عمرانی و شرکت بهره برداران با ارسال تجهیزات و ماشین آلات سبک و سنگین خود کمک شایانی را به شرکت آب منطقه ای در مهار سیلاب ها ارائه دادند.

در ادامه دکتر افشار مدیر کل پدافند غیر عامل استان ضمن تقدیر از مدیر عامل و همه کارکنان شرکت آب منطقه ای قزوین که جزو فعال ترین کار گروههای استان در بحث پدافند بوده بیان داشت: پدافند غیر عامل به عنوان راهکاری جهت کاهش خطر پذیری در جامعه به شمار می آید و اگر برنامه ریزی مناسبی در زمینه کاهش آسیب پذیری در جامعه و حوزه های مختلف صورت نگیرد مشکلات جبران ناپذیری در زمینه های مختلف در کشور به وجود خواهد آمد.

شایان ذکر است رئیس گروه مدیریت بحران و پدافند غیر عامل شرکت آب منطقه ای قزوین در پایان این نشست گزارشی از میزان بارندگی در استان قزوین در سال آبی گذشته و همچنین پیش بینی بارندگی فصل پاییز سال جاری و اقدامات صورت گرفته در راستای مدیریت بحران و پدافند غیر عامل ارائه نمود.

لینک اصل خبر در سایت شركت آب منطقه‌ای قزوین

    منبع خبر

    شركت آب منطقه‌ای قزوین

    شركت آب منطقه‌ای قزوین یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات