حضور شرکت‌های ایرانی در بازار صنعت برق عراق افزایش خواهد یافت/ کاهش تلفات شبکه برق عراق با استفاده از توان متخصصان ایرانی

حضور شرکت‌های ایرانی در بازار صنعت برق عراق افزایش خواهد یافت/ کاهش تلفات شبکه برق عراق با استفاده از توان متخصصان ایرانی

نافع عبدالساده علی در حاشیه بازدید از نوزدهمین نمایشگاه‌ بین‌المللی صنعت برق ایران در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو(پاون)، با تاکید بر اینکه از قدرت و توانایی صنعت برق ایران اطلاعات کافی داریم، عنوان کرد: تجهیزات و امکانات بسیار خوبی از سوی شرکت‌های داخلی ایران در این رویداد بین‌المللی ارائه شده است.
وی ادامه داد: با توجه به نیازهای فراوانی که صنعت برق عراق برای سال آینده دارد؛ از این رو ارتباط خوبی میان وزارت برق عراق و شرکت‌های توانمند ایرانی حاضر در این نمایشگاه برقرار شده است که با دعوت از شرکت‌های یاد شده به کشور عراق درصدد افزایش همکاری‌های دو طرف برای پیشرفت هر چه بیشتر صنعت برق عراق هستیم.
نافع با اشاره به اینکه درصدد کاهش تلفات شبکه برق عراق با استفاده از توان متخصصان ایرانی هستیم، افزود: در حال حاضر نیز نماینده وزارت برق عراق به صورت مستمر با شرکت‌‌های مربوطه برای کاهش تلفات شبکه برق عراق در ارتباط است و روند پیشرفت پروژ‌ه‌ها به صورت منظم پیگیری می‌شود.
معاون وزیر برق عراق با تاکید بر اینکه ایران در حال حاضر حدود هزار تا هزار و 200 مگاوات برق به عراق صادر می‌کند، بیان کرد: با همکاری وزارت نیروی ایران توانسته‌ایم پیک تابستان امسال را بدون مشکل خاص برقی در کشور عراق سپری کنیم.
وی با اشاره به اینکه با جدیت مصمم به ادامه همکاری‌های صنعت برق ایران و عراق هستیم، گفت: کاهش تلفات شبکه و جبران کمبود تولید برق عراق، آموزش نیروی انسانی صنعت برق عراق، بازسازی نیروگاه‌های فرسوده و آسیب‌دیده، بهینه‌سازی و ارتقای نیروگاه‌های موجود و... از جمله همکاری‌های شرکت‌های ایرانی با صنعت برق عراق خواهد بود.
نافع با اشاره به اینکه شبکه برق ایران و عراق این هفته سنکرون شده است، بیان کرد: این مهم زمینه افزایش تبادل انرژی الکتریکی میان دو طرف را فراهم خواهد کرد.

لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات