هشتمین رزمایش آماده بکاری مولدهای اضطراری مراکز حیاتی برگزار شد

هشتمین رزمایش آماده بکاری مولدهای اضطراری مراکز حیاتی برگزار شد


به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو(پاون)، میثم جعفرزاده، مدیرکل مدیریت بحران و پدافند غیرعامل وزارت نیرو در این مراسم با اشاره به حساسیت بالای برگزاری این رزمایش، گفت: صنعت برق زیر ساخت زیرساخت‌ها است و عدم پایداری برق در مراکز حیاتی و مهم قطعا روند خدمات‌رسانی در کشور را تحت تاثیر قرار می‌دهد.
وی یادآور شد: برای اجرای مانورهای اول و دوم این رزمایش که در سال ۹۱ و ۹۲ انجام شد، مشکلات زیادی در این مراکز وجود داشت که در سال‌های اخیر به تدریج عملکرد دستگاه‌ها بهتر شده است.
جعفرزاده ادامه داد: در ارزیابی اولیه رزمایش عملکرد مثبت بیش از ۹۰ درصد این مراکز احصا گردید که نتایج تفصیلی آن بعد از گزارش اکیپ عملیاتی ناظر در استان‌های مختلف ارائه خواهد شد.
مدیرکل مدیریت بحران و پدافند غیرعامل وزارت نیرو افزود: با توجه با شرایط خاص شهر تهران، مرکز فرماندهی مانور در شرکت توزیع برق تهران بزرگ انتخاب گردید.
وی تاکید کرد: با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده مقرر گردید این مانور در سطح استان و منطقه‌ای به صورت متناوب انجام‌ پذیرید تا بتوان تامین برق در شرایط اضطراری را به بهترین وجه ممکن انجام داد.
جعفرزاده خاطرنشان کرد: قطعا آمادگی مراکز حیاتی،  حساس و مهم در موضوع مولدهای اضطراری می‌تواند در شرایط مواجه با پیک مصرف برق مفید باشد و حداقل در تامین برق خود مستقل عمل کنند.

لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات