اورهال سالیانه نیروگاه کرخه انجام شد

مدیر پست های بلافصل در شرکت نصب ، تعمیر و نگهداری نیروگاههای برق آبی خوزستان از انجام اورهال سالیانه و عملیات شستشوی مقره ها و تجهیزات کلیدخانه 400 کیلو ولت نیروگاه کرخه خبر داد .

به گزارش شبکه خبری سازمان آب و برق خوزستان ، "غلامرضا قصابیان"  با اعلام این خبر گفت:  بنا به درخواست واحد  نظارت شرکت  تولید و بهره برداری نیروگاه کرخه ، عملیات شستشوی تجهیزات و مقره های  پست 400 کیلو ولت سد کرخه  بصورت مرحله ای توسط پرسنل تلاشگر این شرکت انجام شد.

قصابیان  در ادامه  اظهار داشت: اورهال سالیانه شامل آچارکشی و تست های روتین بر روی تجهیزات و رله ها در پست نیروگاه کرخه به نحو مطلوبی انجام پذیرفت.

وی با اشاره به اینکه این عملیات ، بهبود وضعیت پایداری انتقال انرژی در پست های مذکور و ارتقای راندمان تولید نیروگاه را به همراه داشته و نقش بسیار مهمی در قابلیت اطمینان و بهبود وضعیت شبکه برق کشور ایفا می‌کند؛ افزود: هرگونه آلودگی و غبار روی مقره ها و تجهیزات فشارقوی باعث کم شدن قدرت عایقی آنها و منجر به اتصال کوتاه  بر روی آن تجهیزات  می گردد ، که باعث  خاموشی و از بین رفتن بخشی از توان انتقالی شبکه خواهد شد.

قصابیان در پایان افزود : با توجه به اینکه فروش برق ایران طی عملیات انتقال برق از پست کرخه به کشور عراق و از طریق خط العماره – بصره  صورت می پذیرد این پست از اهمیت بالایی برخوردار می باشد.

لینک اصل خبر در سایت شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران

    منبع خبر

    شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران

    شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران

    شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران یک شرکت در شهر تهران می باشد

      نظرات