برگزاری پویش مردمی "نه به کیسه های پلاستیکی" تلاشی در جهت فرهنگ سازی  ...

برگزاری پویش مردمی "نه به کیسه های پلاستیکی" تلاشی در جهت فرهنگ سازی ...

برگزاری پویش مردمی "نه به کیسه های پلاستیکی" تلاشی در جهت فرهنگ سازی عمومی

اختتامیه جشنواره پویش مردمی "نه به کیسه های پلاستیکی" برگزار شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده های کشاورزی شهرداری مشهد با بیان این مطلب، اظهار داشت: تفاهم نامه ای با دانشکده کشاورزی و محیط زیست دانشگاه فردوسی مشهد با عنوان پویش مردمی " نه به کیسه های پلاستیکی" منعقد گردید و مقرر شد جشنواره ای در قالب جملات، عکس و کاریکاتور با این موضوع برگزار شود.
بهروز کیانی افزود: در این جشنواره 500 نفر شرکت کردند که امروز مراسم اختتامیه با حضور کمیته داوران برگزار و 12 اثر به عنوان آثار برگزیده انتخاب شد و جوایزی به آنان اهدا شد.
وی در خصوص هدف از برگزاری چنین پویش‌هایی خاطرنشان کرد: این گونه پویش‌های مردمی میتواند در بین عموم مردم نسبت به موضوع حساسیت ایجاد کند و محرکی برای استفاده از کیسه های پارچه ای و چندبار مصرف باشد.
وی ادامه داد: یکی از مباحث قابل طرح در این پویش، فرهنگ سازی " نه به کیسه‌های پلاستیکی " است که بایستی به دنبال راهکارهای مناسب برای تشویق مردم به استفاده از کیسه های پارچه ای و چندبار مصرف باشیم.
کیانی تصریح کرد: ما از سال گذشته در تمامی فروشگاه های شهرداری با درج جملات تشویقی و قراردادن کیسه های پارچه ای جهت استفاده شهروندان سعی در فرهنگ سازی داشته ایم. اما برای نهادیه شدن این پویش باید تمامی اصناف و فروشگاه های زنجیره ای به این امر روی آورند.
اختر گنجیان

لینک اصل خبر در سایت شهرداری مشهد

    منبع خبر

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد یک شهرداری در شهر مشهد می باشد

      نظرات