لایروبی 20 کیلومتر از رودخانه های استان به جهت مدیریت سیلابهای...

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای مرکزی گفت: از ابتدای سال تاکنون حدود 20 کیلومتر از رودخانه های استان برای گذر از سیلاب های احتمالی سال آبی جدید لایروبی و بازگشایی شده است.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای مرکزی، مهندس عزت اله آمره ای با اشاره به اینکه برای پاییز امسال بارش‌های عمدتا نرمال برای استان پیش‌بینی شده است، عنوان کرد: میزان بارندگی‌های استان  از ابتدای سال آبی جاری(ابتدای مهرماه) تا (چهارم آبان ماه )  به حدود 36 میلی‌متر رسیده است که این رقم در مقایسه با مدت متوسط بلندمدت یک  درصد افزایش پیدا کرده است.

مهندس آمره ای افزود: در حال حاضر نزدیک به 70 درصد از ظرفیت مخزن سدهای استان پر شده است و براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته، حجم قابل ملاحظه‌ای از مخزن سدها را برای تسکین سیلاب‌های احتمالی آماده کرده ایم .

وی با اشاره به اینکه از ابتدای سال تاکنون حدود 20کیلومتر از رودخانه‌های استان‌ لایروبی و بازگشایی شده است که از این میزان حدود 13.5 کیلومتر بر اساس قرارداد و حدود 5.6 کیلومتر در راستای رأی شورای عالی معادن بوده است، گفت: بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته، لایروبی حدود7 کیلومتر از رودخانه کرهرود، 10.5کیلومتر از سایر رودخانه‌های استان، 30 کیلومتر میله کوبی رودخانه های بزرگ و کرهرود، 97 کیلومتر مطالعات تعیین حد بستر و حریم رودخانه های استان، 10 کیلومتر مطالعات مرحله دوم ساماندهی تعیین حد بستر و حریم رودخانه های استان نیز در دستور کار قرار گرفته است. همچنین نقاط حادثه خیز  به دستگاه‌های مربوطه اعلام شده تا اقدامات لازم را برای عبور ایمن از سیلاب احتمالی  انجام دهند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای مرکزی با تاکید بر اینکه پایش مستمر جبهه‌های بارشی و آمادگی سیستم‌های مدیریتی برای مواجهه با سیلاب‌های احتمالی در دستور کار قرار گرفته است، گفت: مانور دریچه و تاسیسات سدها، تمامی تجهیزات، امکانات و شیرآلات انجام شده است تا هیچگونه مخاطره‌ای را در مواجهه با سیلاب‌های احتمالی نداشته باشیم.

مهندس آمره ای خاطر نشان کرد: در تلاشیم با دسترسی مناسبت‌تر به اطلاعات و داده‌های دریافتی سازمان هواشناسی بتوانیم سطح آمادگی‌ها را افزایش بدهیم چرا که این امر یک فعالیت بین‌بخشی است و دستگاه‌های مختلفی در این زمینه با یکدیگر مشارکت دارند.

لینک اصل خبر در سایت شرکت آب منطقه‌ای مرکزی

    منبع خبر

    شرکت آب منطقه‌ای مرکزی

    شرکت آب منطقه‌ای مرکزی یک شرکت می باشد

      نظرات