تصویب لایحه مالیات بر ارزش افزوده بازگشت به 40  ...

تصویب لایحه مالیات بر ارزش افزوده بازگشت به 40 ...

تصویب لایحه مالیات بر ارزش افزوده بازگشت به 40 سال قبل است/ ایام پایانی ماه صفر، تجلی میهمان‌نوازی مردم مشهد

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهدمقدس، حمیدرضا موحدی‌زاده صبح امروز و در آغاز هفتاد و ششمین جلسه علنی شورا به ایام پایانی ماه صفر و خدمات مدیریت شهری به زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی در این ایام پرداخت و اظهارکرد: از تمامی دست‌اندرکاران و خادمانی که به بهترین شکل ممکن رسم میهمان‌نوازی مردم مشهد را تجلی بخشیدند، تقدیر و تشکر می‌کنیم.

موحدی‌زاده با بیان اینکه به همت شهرداری و مدیریت شهری، مشهد برای میزبانی از میلیون‌ها زائر و مجاور محیا و امکانات و تسهیلات مناسبی فراهم شده بود، اظهارکرد: امیداریم با تکیه بر تجربه امسال که پشت سر گذاشتیم، نقاظ ضعف و قوت را شناسایی کنیم و در سال های آتی درصدد رفع آنها برآییم.

وی در ادامه با گرامیداشت 13 آبانماه، اظهارکرد: 13 آبان، روز بزرگ و تاریخی برای کشور ایران است که در سال های گذشته، قبل از انقلاب اسلامی و پس از آن، حوادث مهمی در این روز به ثبت رسیده و به اهمیت آن افزوده است.

موحدی‌زاده با بیان اینکه نخستین اتفاق 13 آبان مربوط به سال 1343 و تبعید امام خمینی(ره) به کشور ترکیه است، گفت: این تبعید که 14 سال به طول انجامید، به دلیل مخالفت امام(ره) با قانون کاپیتولاسیون رقم خورد؛ قانونی تبعیض‌آمیز که تحقیر ملت ایران را بدنبال داشت.

وی خاطرنشان کرد: هیچ ملتی این قانون را قبول نخواهد کرد چه رسد به ملت شریف و باعزت ایران عزیز.

موحدی‌زاده اعتراض دانش‌آموزان تهرانی در سال 1357 و پیوستن آنها به دانشجویان دانشگاه تهران و شکل‌دهی راهپیمایی اعتراضی را دیگر حادثه رخ داده در 13 آبان مطرح کرد و افزود: متاسفانه در آن زمان سیستم حاکم بر کشور این اعتراضات را برنتابید و با گشودن آتش به روی دانش‌آموزان تعدادی از این عزیزان را به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

نایب رئیس شورای شهر مشهدمقدس تصریح کرد: بی‌شک خون پاک همین دانش‌آموزان عدالت‌طلب و آزادی‌خواه، انقلاب اسلامی را به ثمر رساند و پیروزی را نصیب ملت شریف ایران کرد.

موحدی‌زاده در ادامه گفت: پس از این اتفاق، امام خمینی(ره) پیامی را با این مضمون منتشر کردند که ایران جایگاه آزادگان است و صدای آزادی‌خواهی و استقلال‌طلبی شما دانش‌آموزان را به گوش جهانیان خواهم رساند.

وی اظهارکرد: این پیام دربردارنده و تاکیدی بر آرمان‌های انقلاب است؛ مسئولان و صاحبان قدرت در کشور باید بدانند که افراط و تفریط و دور شدن از آرمان‌ها، کشور و ملت را تهدید خواهد کرد؛ اگر جوانان ما به آرمان‌های اولیه انقلاب واقف نباشند و یا آنها را فراموش کنند، برداشت مناسبی از این آرمان‌ها نخواهند داشت و گستت نسلی ایجاد می‌شود.

موحدی‌زاده، تسخیر سفارت آمریکا در سال 1358 را دیگر اتفاقی عنوان کرد که در 13 آبانماه رخ داده است و گفت: این حرکت اعتراضی دانشجویان، عکس‌العملی به دخالت های کشور آمریکا در مسائل ایران بود که نیت بانیان آن تصرف درازمدت سفارت نبود.

نایب رئیس شورای شهر مشهدمقدس با بیان اینکه تیراندازی آمریکایی‌ها سبب شد تا این اقدام به درگیری کشیده شود، افزود: خوشبختانه با تدبیری که اتخاذ شد، هیچکدام از عناصر آمریکایی حاضر در سفارت صدمه‌ای ندیدند و پس از مدتی آزاد شدند و به کشور خود بازگشتند.

موحدی‌زاده گفت: به تبع این اقدام، کشور آمریکا در 20 مهرماه سال 1359 قطع کامل روابط سیاسی خود با ایران را اعلام کرد و حتی حمله نظامی به طبس را در برنامه خود قرارداد که با شکست روبرو شد.

وی با بیان اینکه محاصره اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و وضع تحریم‌ها نیز پس از اتفاقات 13 آبان 58 آغاز شد، اظهارکرد: آمریکا دارایی های ایران در کشور خود را هم بلوکه کرد.

موحدی‌زاده با تاکید بر اینکه قضاوت‌ها درخصوص این اقدام باید در ظرف مکانی و زمانی خودش تفسیر شود، گفت: اگر شرایط آن زمان و انقلاب را درنظر بگیریم، عکس‌العمل دانشجویان مقوله بعیدی نبوده و ثمره غلیان احساسات انقلابی مردم ایران بوده است.

نایب رئیس شورای شهر مشهدمقدس رنجی که از ابتدای انقلاب اسلامی تا به امروز، ملت ایران متحمل می‌شوند را بهای استقلال‌طلبی و آزادی‌خواهی ایرانیان دانست و اظهارکرد: ایران سرافراز پیوسته تعامل و مذاکره را برای دستیابی به صلح و دوری از جنگ و خشونت انتخاب کرده ولی این تعامل باید در شرایطی برابر باشد.

موحدی‌زاده تاکید کرد: دنیا باید بداند که مردم ایران هیچگاه تسلیم زورگویی‌ها نخواهد شد.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود به لایحه قانون مالیات بر ارزش افزوده که در مجلس شورای اسلامی و کمیسیون اقتصادی در حال بررسی است، پرداخت و گفت: این لایحه دارای مفادی است که اگر به تصویب برسد، اختیارات محدود شوراها را محدودتر خواهد کرد و شوراها نمی‌توانند عوارض جدیدی وضع کنند.

موحدی‌زاده با بیان اینکه این اختیار با سرنوشت شهرداری‌ها و شهرها گره خورده است، افزود: شهرداری‌ها از محل عوارض اداره می‌شوند و نمایندگان عضو کمیسیون اقتصادی مجلس معتقد هستند که وضع عوارض از سوی شوراهای شهر موجب بی‌نظمی شده است.

نایب رئیس شورای شهر مشهد تصویب این لایحه را بازگشت به 40 سال گذشته و نقطه آغازین دانست و گفت: محدودکردن اختیارات شوراها، اقدامی غیرمنطقی است؛ هر منطقه از کشور شرایط جغرافیایی و اقتصادی خاص و منحصر به فرد خود را دارد و نمیتوان نسخه یکسانی برای همه مناطق درنظر گرفت.

موحدی‌زاده افزود: تصویب لایحه مالیات بر ارزش افزوده به نفع هیچکس نیست؛ شوراهای شهر پل ارتباطی و اعتمادی مردم با نظام هستند و این پایگاه اجتماعی مهم در ساختار اجرایی کشور با این اقدام تضعیف خواهد شد.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر مشهد

    منبع خبر

    شورای شهر مشهد

    شورای شهر مشهد یک شورای شهر در شهر مشهد می باشد

      نظرات