می توان رویدادها و اقدامات مشترک بیشتری را با کشور آلمان برنامه ریزی کرد

می توان رویدادها و اقدامات مشترک بیشتری را با کشور آلمان برنامه ریزی کرد


شهردار شیراز در دیدار با هیات آلمانی شرکت کننده در هفته فرهنگی آلمان گفت: در حوزه فرهنگی و ادبی می توان رویدادها و اقدامات مشترک بیشتری را با کشور آلمان برنامه ریزی و انجام داد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری شیراز، مهندس اسکندرپور ضمن تشکر از سفارت آلمان در ایران برای یاری رسانی در برگزاری هفته فرهنگی آلمان عنوان کرد: سفارت آلمان در ایران و کارکنان آن، پل بین غرب و شرق را ایجاد و مهربانی مردم شیراز را به آلمانی ها منتقل کنند.
وی خطاب به هیات آلمانی که در برگزاری هفته فرهنگی آلمان در شیراز نقش آفرینی کردند، گفت: امیدوارم تصویری که ما از شیراز به عنوان شهری لذت بخش، خوب و فرهنگ دوست داریم برای شما نیز نقش بسته باشد.
شهردار شیراز با اشاره به حضور هیاتی شامل کارگردان، استاد دانشگاه، شرق شناس، ادیب و فرهنگور از آلمان در شیراز گفت: باعث خوشحالی است که در هفته فرهنگی شاهد گرد هم آمدن تعدادی از فرهنگوران و هنرمندان آلمانی در شیراز هستیم که در سایر مواقع سال امکان حضور آنها با هم فراهم نبود.
مهندس اسکندرپور در گفتگو با دونرسمارک کارگردان برنده اسکار آلمانی عنوان کرد: پیام های بسیاری از جوانان و علاقه مندان به هنر سینما دریافت کردم که از حضورتان، نمایش فیلم‌هایتان و نقد و بررسی آنها توسط شما خوشحال بودند و آن را تجربه جدیدی می دانستند.
وی در این نشست خطاب به پروفسور بسه استاد ادبیات آلمانی که در دانشگاه شیراز برای دانشجویان پیرامون گوته و حافظ سخنرانی کرده بود، گفت: دانشگاه شیراز در حوزه کتاب و حافظ شناسی در کشور سرآمد است و سخنرانی تخصصی شما باعث خشنودی اساتید، دانشجویان و علاقه مندان به این حوزه بود.
شهردار شیراز ضمن اشاره به برگزاری نمایشگاه سفری به شرق در سرای سخن مرکز اسناد و کتابخانه ملی فارس به همت دکتر گالاس اضافه کرد: این نمایشگاه در قالب تابلوهایی زندگی و آشنایی گوته با حافظ و فرهنگ شرق را در به تصویر کشیده است و از گوته، حافظ و ارتباط معنوی گوته با این شاعر گرانقدر حکایت می کند. شهروندان و فرهنگوران بسیاری از نمایشگاه سفری به شرق بازدید و از آن استقبال کردند.
مهندس اسکندرپور خطاب به اشتفان وایدنر شرق شناس و اسلام شناس مشهور آلمانی که تاکنون در دانشگاه های مختلف جهان پیرامون ادبیات شرق سخنرانی داشته است، گفت: با توجه به سابقه فرهنگی و ادبی شیراز، دانشجویان و علاقه مندان به شعر و ادبیات از این سخنرانی استقبال خوبی کردند.
وی همچنین در این نشست از آمادگی شهرداری شیراز برای میزبانی دانشجویان آلمانی و آشنا کردن آنها با هنر، فرهنگ و ادبیات این کلانشهر خبر داد.
از شهرداری شیراز برای برگزاری بهینه هفته فرهنگی آلمان تشکر می کنیم
اشتفان رایتزر مسئول بخش فرهنگی سفارت آلمان در ایران نیز در دیدار با شهردار شیراز گفت: از طرف سفارت آلمان از شما و تیم شهرداری برای برگزاری بهینه هفته فرهنگی آلمان و از هیات آلمانی برای حضور در این رویداد فرهنگی تشکر می کنم.
رایتزر با اشاره به علاقه مندی سفیر آلمان در ایران به برگزاری برنامه های فرهنگی افزود: از روزهای نخست که برگزاری این هفته فرهنگی مطرح شد شاهد حمایت های سفیر و استقبال مردم شیراز بودیم. همچنین ایده هایی برای برگزاری برنامه های فرهنگی بعدی نیز وجود دارد.
دونرسمارک کارگردان مشهور و برنده جوایز متعدد بین المللی همچون جایزه اسکار در این نشست گفت: از شهردار شیراز به خاطر برگزاری هفته فرهنگی آلمان و دید عمیقشان نسبت به مسائل فرهنگی تشکر میکنم.
دونرسمارک نمایش فیلم هایش در شیراز و نقد و بررسی آن را ناشی از دید فرهنگی شهردار شیراز دانست و افزود: شهرداری شیراز با گشاده رویی اقدام به دعوت از جوانان و علاقه مندان برای تماشای فیلم ها کرد و شاهد استقبال خوبی از این فیلم ها بودیم.
پروفسور بسه نیز در این نشست با اشاره به سخنرانی خود در دانشگاه شیراز گفت: محل جغرافیایی دانشگاه شیراز و قرارگیری آن در بالای شهر شیراز بسیار زیبا بود و از فرصتی که برای همصحبتی با دانشجویان و اساتید فرهم شد، خوشحال شدم.
کلاوس گالاس مدیر فرهنگی و موسس جشنواره دیوان غربی- شرقی وایمار نیز در نشست با شهردار شیراز گفت: امیدوارم با پل فرهنگی ایجاد شده، شاهد آینده بهتری برای روابط این کلانشهر با آلمان باشیم.
گالاس اضافه کرد: از سال ۲۰۰۸ تاکنون به خاطر پیوند دوستی و خواهر خواندگی بین شیراز و وایمار این ارتباط فرهنگی وجود دارد و امیدوارم ادامه داشته باشد.
گفتنی است هفته فرهنگی آلمان در شیراز به مناسبت دویست سالگی دیوان غربی_ شرقی، حافظ و گوته از ۹ تا١٣ آبان به همت شهرداری شیراز و با همکاری سفارت آلمان در ایران برپاست.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری شیراز

    منبع خبر

    شهرداری شیراز

    شهرداری شیراز یک شهرداری در شهر شیراز می باشد

      نظرات