تعیبن تکلیف و ساماندهی نیروی انسانی اولویت شورای پنجم

تعیبن تکلیف و ساماندهی نیروی انسانی اولویت شورای پنجم

حجت جذب:
تعیبن تکلیف و ساماندهی نیروی انسانی اولویت شورای پنجم
تعیبن تکلیف و ساماندهی نیروی انسانی اولویت شورای پنجم
در یکصد و پنجمین نشست کمیسیون برنامه، بودجه و حقوقی شورای اسلامی شهر رشت دو موضوع مهم لایحه "اصلاح ردیف بودجه برای جبران کسری بودجه مربوط به قراردادهای رفت و روب" و همچنین "مناقصه قرارداد نیروهای حجمی" مورد بحث و بررسی اعضا و مشاوران کمیسیون قرار گرفت.
به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شورای اسلامی شهر رشت در این نشست ابتدا میمنت سیاوش مدیر برنامه و بودجه شهرداری رشت در باره این لایحه اصلاح بودجه گفت: از  پنج ردیف مختلف این بودجه تامین می شود یعنی 9 میلیارد تومان از بودجه خدمات عمرانی سازمان فاوا، یک میلیارد تومان از ردیف بازاریابی بسته های سرمایه گذاری، یک میلیارد تومان از ردیف مطالعات شهرسازی، 1.5 میلیارد تومان از ردیف خطوط ویژه و انبوه و 1.5 میلیارد تومان از ماشین آلات عمرانی جمعاً به مبلغ 14 میلیارد تومان برای کسری بودجه قراردادهای رفت و روب در نظر گرفته شده است.
در این زمینه پس از بحث و بررسی کارشناسی، حجت جذب تاکید کرد: از خانم سیاوش و مجموعه همکاران ایشان می خواهیم که با توجه به اهمیت موضوع این برداشت بودجه را با مسوولان مربوطه هماهنگ کنند.
رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و حقوقی شورای اسلامی شهر رشت در تماس با رئیس سازمان فاوا برداشت بودجه از ردیف خدمات عمرانی سازمان یاد شده را به آگاهی وی رساند و از او خواست تا با خانم سیاوش هماهنگیهای لازم را به عمل آورد و این موضوع را کتباً به مدیریت برنامه و بودجه شهرداری رشت اعلام کند.
فرهام زاهد هم در گفت وگو با رئیس سازمان فاوای شهرداری از او خواست تا برنامه های این سازمان که قابلیت اجرایی دارند را مشخص کرده و با خانم سیاوش برای میزان بودجه ای که از سازمان فاوا برداشته می شود هماهنگی نماید.
زمینه های بازنشستگی پاکبانان بالای 50 سال سن فراهم می شود
حجت جذب در بخش دوم نشست این کمیسیون خاطر نشان کرد: اخیراً مناقصه ای برای  بهره گیری از پاکبانان به طور حجمی برگزار شده که در این جلسه به بحث و بررسی آن می پردازیم.
وی سپس از مهندس مقصودی خواست تا توضیحاتی در باره چگونگی برگزاری این مناقصه ارائه دهد.
معاون خدمات شهری شهرداری رشت هم با اشاره به اینکه قرارداد قبلی با شرکتهای رفت و روب سه سال و سه ماه بوده و کاملاً حجمی بود و حالا هم شهردار رشت روی قرارداد حجمی با شرکتهای رفت و روب تاکید دارد به همین دلیل اسناد مناقصه آماده شده و شرکتها می توانند از 19 آبان ماه امسال اسناد را از حوزه حقوقی شهرداری رشت خریداری کنند.
علیرضا حاجی پور رئیس سازمان مدیریت پسماندهای شهرداری رشت هم با اشاره به اینکه چون کاری که به صورت حجمی واگذار می شود، کل کار بایستی به پیمانکار واگذار شود، تاکید کرد: در چنین حالتی کیفیت کار مد نظر خواهد بود و شهرداری هم می تواند بهتر و بیشتر بر حسن انجام کار نظارت داشته باشد.
در این نشست پس از بحث و بررسی روی موضوع و اینکه باید برگزاری این مناقصه با هماهنگی کامل ریاست، همه اعضای شورا و شهردار رشت صورت بگیرد، بر برگزاری نشست کارشناسی در این زمینه تاکید شد.
همچنین مقرر گردید با توجه به اینکه کیفیت کار رفت و روب مد نظر است تلاش برای بالا بردن راندمان صورت پذیرد و تسهیلات لازم برای بازنشستگی پاکبانانی که بیش از 50 سال سن دارند بر اساس قانون تامین اجتماعی و با در نظر گرفتن همه شرایط و قوانین موجود به عمل آید.
در ادامه این نشست مقرر شد معاونت خدمات شهری شهرداری رشت فهرست کاملی از همه پاکبانان بالای 50 سال سن تهیه کند تا مشخص شود چه تعداد از این زحمتکشان در شرایط بازنشستگی هستند.
همچنین مقرر شد علاوه بر این نشست مشورتی، در اسرع وقت با حضور همه مسوولان مرتبط با این بخش موضوع مورد بحث و بررسی بیشتر قرار گیرد.
لینک اصل خبر در سایت شورای شهر رشت

    منبع خبر

    شورای شهر رشت

    شورای شهر رشت یک شورای شهر در شهر رشت می باشد

      نظرات