وزیر نیرو به همراه رئیس مجلس راهی آذربایجان‌غربی می‌شود/ افتتاح 500 میلیارد تومان پروژه آبی در استان

وزیر نیرو به همراه رئیس مجلس راهی آذربایجان‌غربی می‌شود/ افتتاح 500 میلیارد تومان پروژه آبی در استان

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو(پاون)، در جریان سفر وزیر نیرو و رئیس مجلس شورای اسلامی به آذربایجان‌غربی نیروگاه برق‌آبی سردشت با اعتباری بالغ بر 390 میلیارد تومان به بهره‌برداری خواهد رسید. این نیروگاه دارای سه واحد 50 مگاواتی و خط انتقال برق به طول 20 کیلومتر است که افتتاح این مجموعه تولید 421 گیگاوات ساعت انرژی برق‌آبی را در  سال به همراه خواهد داشت.
همچنین در این سفر تصفیه‌خانه آب مهاباد نیز با اعتباری بالغ بر 63 میلیارد تومان توسط رضا اردکانیان، وزیر نیرو و علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی به بهره‌برداری خواهد رسید. این مجموعه جمعیت 246 هزار نفری را تحت پوشش قرار داده و موجب افزایش ظرفیت تامین و بهبود وضعیت کنونی آب شرب مهاباد خواهد شد.
بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته در این سفر، تصفیه‌خانه آب پلدشت نیز به بهره‌برداری خواهد رسید. این مجموعه به روش RO احداث شده و با افتتاح این واحد جمعیت 12 هزار نفری در شهرستان پلدشت تحت پوشش آب شرب پایدار، بهداشتی و سالم قرار خواهند گرفت.
همچنین در جریان سفر وزیر نیرو به استان آذربایجان‌غربی تصفیه‌خانه فاضلاب گلمان نیز افتتاح خواهد شد. این تصفیه‌خانه با اعتباری بالغ بر 40 میلیارد تومان و ظرفیت 6840 مترمکعب در شبانه‌روز، جمعیت 45 هزار نفری شهرستان ارومیه را تحت پوشش قرار می‌دهد و مزیت‌هایی از قبیل استفاده از پساب برای احیای دریاچه ارومیه و افزایش سطح بهداشت و رفاه عمومی منطقه را به همراه خواهد داشت.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات