با حضور معاون استاندار كرمانشاه اجرا شد؛ مانور ...

به گزارش پايگاه خبري توانير به نقل از روابط عمومي شركت توزيع نيروي برق كرمانشاه، در اين مانور كه با هماهنگي شركت توانير، استانداري كرمانشاه و فرمان معاون بهره برداري شركت توزيع برق استان كرمانشاه به صورت تماس صوتي اجرا و هدايت شد؛ به منظور ارزيابي عملكرد مولد هاي اضطراري و  همچنين نحوه آمادگي  دستگاه ها و مراكزخدماتي شهر كرمانشاه در قالب يك مانور فرضي نسبت به قطع برق 8 مركز حساس، مهم و ضروري درسطح استان كرمانشاه اقدام شد.

در اين مانور بر اساس سناريوي از پيش تعيين شده، نحوه تأمين برق 8 مركز مذكور از لحاظ ولتاژ اوليه ديماندي فشار ضعيف مورد بررسي قرار گرفت.

مهندس داريوش منصوري، معاون بهره برداري و امور ديسپاچينگ شركت توزيع برق استان كرمانشاه پس از اجراي مانور مزبور، در جمع كارشناسان شركت كه از ماموريت خود در 8 .نقطه حساس استان كرمانشاه بازگشته بودند، گفت: مانور با محوريت پدافند غيرعامل رأس ساعت 14 و  با رمز"يا صاحب الزمان (عج) " بصورت همزمان با سراسر كشور آغاز و برق مراكز پيش بيني شده راس ساعت مقرر قطع و پس از 15 دقيقه تامين برق اين مراكز از طريق مولدها و ژنراتورها انجام شد.

معاون بهره برداري شركت توزيع نيروي برق كرمانشاه تصريح كرد: با توجه به ساختار شبكه هاي توزيع برق در كرمانشاه و آسيب پذيري آنها، انجام مانورهاي فرضي از مهمترين اقدامات به منظور بسط و گسترش فرهنگ و باور پدافند غيرعامل و همچنين آمادگي بيشتر در برابر تهديدات است. وي در پايان از كارشناسان حاضردر مانور خواست تا گزارش ارزيابي مراكز حاضر در مانور را در حضور نمايندگان پدافند غيرعامل كشور و استانداري كرمانشاه ارائه دهند. براساس گزارش ارائه شده در اين جلسه، پس از فرمان قطعي برق توسط معاون بهره برداري، كارشناسان به ارزيابي 8 نقطه حساس پرداخته و نتايج بازديد خود را بصورت مكتوب ارائه نمودند تا درصورت وجود نقاط ضعف يا تهديد آميز، مشكلات مراكز مزبور مرتفع شود.

در اين جلسه دكتر الهي تبار معاون سياسي،امنيتي و اجتماعي استانداري كرمانشاه ضمن بازديد از امور ديسپاچينگ و مركز حوادث و اتفاقات (121) برق كرمانشاه گفت: پدافند غير عامل يكي از مهمترين ابزارهاي بازدارندگي در برابر تهديدات محسوب مي شود، از اين رو استفاده از اين اقدام در قالب مانورهاي فرضي مي تواند به عنوان يك سياست دفاعي مستمر، مهارت و توانايي سازمانها را در برابر تهديدات افزايش دهد.

همچنين مهندس جلالي معاون امور صنعتي و تجاري سازمان پدافند غيرعامل كشور با تاكيد براينكه شركت هاي خدمات رسان به مردم بايد از توان داخلي استفاده كنند، اظهار داشت: با توجه به نقش مهم پدافند غيرعامل در جلوگيري از آسيب ها و مشكلات بايد اين فرهنگ در جامعه جاري و ساري شود.

لینک اصل خبر در سایت شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    منبع خبر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر یک شرکت در شهر تهران می باشد

      نظرات