جلسات هماهنگی تخصصی دفتر فنی برگزار شد

جلسات هماهنگی تخصصی دفتر فنی برگزار شد

به گزارش روابط عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان البرز، دفتر فنی سازمان در روزهای سه شنبه ۳۰ مهرماه و چهارشنبه اول آبان ماه ۹۸ اقدام به برگزاری جلسات فشرده ویژه کارشناسان رشته های سازه، برق، معماری، مکانیک کرد.
این گزارش حاکی است این جلسات جهت هماهنگی بیشتر بین کارشناسان رشته ها و رفع ابهامات چک لیست های الکترونیکی کنترل که به تازگی تهیه و ایجاد گردیده است،  تشکیل شد.


در جلسه تخصصی سازه که با حضور اکثریت کارشناسان برگزار گردید، مقرر شد طراحان فایل های ارسالی را به صورت تفکیکی و جداگانه ارسال نمایند تا ابهامات بازبینی به حداقل برسد که مهندس کریمی مدیر دفترفنی سازمان ابراز امیدواری کردند که با پیگیری های به عمل آمده این مهم  به زودی اجرایی خواهد شد.


در جلسه تخصصی رشته برق، آقای مهندس رفیعی نماینده رشته برق در هیات مدیره سازمان نیز حضور داشت که با اشاره به خطاهای پر تکرار در طرح تاسیسات برقی ساختمان ها، کارشناسان را به بازبینی دقیق طرح ها جهت رعایت ضوابط الزامی در نقشه ها توصیه کرد.




در جلسه تخصصی رشته مکانیک نیز مهندس مریخ، رییس گروه تخصصی مکانیک، حضور داشت. در این جلسه علاوه بر بررسی مشکلات موجود، به نکاتی درباره کنترل رعایت ضوابط آتش نشانی نیز اشاره شد.

همچنین در این نشست مدیر دفترفنی پیشنهاد داد در راستای استاندارد سازی طرح ها و با توجه به نیاز جدی جهت به روزرسانی اطلاعات در خصوص ضوابط مورد نیاز در نقشه ها، دوره های آموزشی ویژه هر رشته برگزار شود. مهندس کریمی از کارشناسان خواست تا در صورت احساس نیاز به هر دوره آموزشی حتما موارد را به مدیر دفتر فنی اطلاع دهند.

در پایان  نیز مقرر گردید کارگروه تخصصی هر یک از رشته های معماری، سازه، برق، مکانیک به صورت جداگانه (جهت تهیه شیوه نامه وحدت رویه کنترل )تشکیل گردد و پس از تهیه و تدوین این شیوه نامه در اختیار مهندسان محترم قرار خواهد گرفت.


لینک اصل خبر در سایت سازمان نظام مهندسی ساختمان استان البرز

    منبع خبر

    سازمان نظام مهندسی ساختمان استان البرز

    سازمان نظام مهندسی ساختمان استان البرز

    سازمان نظام مهندسی ساختمان استان البرز یک انجمن در شهر کرج می باشد

    نظرات