مهار سریع آتش در مرکز بازدیدکنندگان کوه خواجه سیستان

مهار سریع آتش در مرکز بازدیدکنندگان کوه خواجه سیستان

به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان؛ وحید پورمردان مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان گفت: آتش سوزی در مرکز بازدیدکنندگان کوه خواجه سیستان با تلاش و همت محیط بانان منطقه به سرعت مهار شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تصریح کرد: براساس بررسی‌های اولیه آتش سوزی درحدود ۱۲۰ مترمربع از منطقه را که دارای پوشش علفی بود تسخیرکرده بود که با همت محیط بانان و به لطف تجهیزات آتش نشانی سازمان حفاظت محیط زیست به سرعت مهار شد.

پورمردان بیان کرد: خوشبختانه انجام چندین دوره مانورهای مقدماتی خاموش سازی آتش که طی ماههای گذشته در منطقه انجام گردیده همچنین تعداد مناسب و نوع ادوات جدید اطفای حریق اهدائی سازمان حفاظت محیط زیست همچون کوله های دمنده در سرعت بخشیدن به مهار آتش سوزی بسیار موثر واقع شدند و آتش در همان ساعت اولیه خاموش شد.

وی افزود: به نظر میرسد علت آتش سوزی عامل انسانی بوده که از مردم فهیم استان درخواست داریم نسبت به رعایت مسایل ایمنی حساس بوده و از روشن کردن آتش در این مناطق خودداری کنند.

مرکز بازدیدکنندگان کوه خواجه "هامون" جهت آشنایی علاقمندان و دوستداران محیط زیست با گونه های شاخص گیاهی و جانوری منطقه تاسیس شده است.
لینک اصل خبر در سایت سازمان حفاظت محیط زیست

    منبع خبر

    سازمان حفاظت محیط زیست

    سازمان حفاظت محیط زیست یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

      نظرات