فرآیندهای مشارکتی و مشورتی در محیط زیست استان بوشهر تقویت می‌شود

فرآیندهای مشارکتی و مشورتی در محیط زیست استان بوشهر تقویت می‌شود


به گزارش خبرنگار مهر، فرهاد قلی نژاد ظهر سه‌شنبه در سومین کارگاه مشورتی تدوین مدیریت زیست بومی تالاب مند و دیر - نخیلو اظهار داشت: از سال گذشته برنامه مدیریت زیست بومی تالاب مند و دیر - نخیلو آغاز شد.

وی اضافه کرد: کارگاه‌های مشورتی در یک فرایند مشارکتی و با رویکرد زیست‌بومی و همچنین نظرات کارشناسی ذینفعان تالاب شامل ارگان‌های دولتی، جوامع محلی، تشکل‌های زیست محیطی، شوراها و دهیاران روستاهای حاشیه تالاب برگزار می‌شود.

قلی‌نژاد بیان کرد: بکارگیری فرایندهای مشارکتی و مشورتی در تدوین و اجرای برنامه‌ها تضمین کننده حضور و نقش پذیری مردم و ارتقای مسئولیت پذیری اجتماعی در حفاظت و مدیریت تالاب‌ها در کشور است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر خاطرنشان کرد: سازمان حفاظت محیط‌زیست تجربیات موفق خوبی در زمینه فرایندهای مشارکتی و مشورتی داشته است.

مجتبی اژدرنیا معاون امور عمرانی فرمانداری شهرستان دیر نیز در این کارگاه مشورتی ضمن تقدیر از سمن‌های زیست محیطی شهرستان دیر و همچنین آمادگی فرمانداری شهرستان در حمایت از مسائل زیست محیطی شهرستان تاکید کرد.

محفوظی کارشناس ارشد تالاب‌ها در خصوص اهمیت تشکیل کارگاه مشورتی و مشارکت حداکثری ذینفعان در کارگاه گفت: با توجه به نظرات و برنامه های که در این کارگاه نوشته می شود اقدامات اجرایی تدوین می‌شود که همه ذینفعان در آن مشارکت دارند.
لینک اصل خبر در سایت سازمان حفاظت محیط زیست

    منبع خبر

    سازمان حفاظت محیط زیست

    سازمان حفاظت محیط زیست یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

      نظرات