ضرورت تامین امنیت سیستم آب رسانی

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای هرمزگان گفت: تامین امنیت سیستم آب رسانی و شبکه توزیع آب برای جلوگیری از آلودگی آب در اثر عوامل مختلف بسیار ضروری است.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای هرمزگان هوشنگ ملایی مدیر عامل شرکت آب منطقه ای هرمزگان اظهار کرد:لازم است که با برنامه ریزی و هدف گذاری مناسب در امر آموزش تلاش کنیم تا با نهادینه کردن مسئله پدافند غیرعامل ، منابع آبی هرمزگان را به سمت امنیت پایدار هدایت کنیم.

وی گفت : عمده ترین هدف پدافند غیر عامل، ایمن سازی و کاهش آسیب پذیری منابع آب مورد نیاز مردم است که باید با یک برنامه ریزی نهادینه شود.

وی با بیان اینکه وظیفه و کارکرد اصلی پدافند غیرعامل در بحث آب ، حفظ منابع و کمک به زیرساختها است افزود: مهندسی پدافند غیر عامل یک نیاز استراتژیک برای کاهش تاثیر عملیات دشمن و تامین امنیت پایدار سیستم های منابع آب مانند سد ها چاه های آب خطوط انتقال ایستگاه های پمپاژ تصفیه خانه های مخازن ذخیره و شبکه های توزیع آب میباشد.

ملایی اهداف پدافند غیرعامل را تبیین نقش و جایگاه و معرفی ضرورت‌ها، کارکردها و نهادینه سازی استفاده درست از منابع آب استان عنوان کرد و افزود: نیاز دسترسی به آب آشامیدنی سالم در جوامع بشری امروز, نیاز بیش از پیش نسبت به پدافند غیرعامل را آشکار می سازد لذا شناسایی نقاط آسیب پذیر در حوزه‌ی آب و به حداقل رساندن تهدیدات پیش رو از دیگر وظایف پدافند غیرعامل به شمار می رود.

گفتنی است به مناسبت هفته پدافند غیر عامل ، دوره آموزشی اصول و مبانی پدافند غیر عامل در شرکت آب منطقه ای برگزار می گردد .

لینک اصل خبر در سایت شركت آب منطقه‌ای هرمزگان

    منبع خبر

    شركت آب منطقه‌ای هرمزگان

    شركت آب منطقه‌ای هرمزگان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات