پروژه‌های عمرانی باید در موعد مقرر و طبق برنامه  ...

پروژه‌های عمرانی باید در موعد مقرر و طبق برنامه ...

پروژه‌های عمرانی باید در موعد مقرر و طبق برنامه زمان‌بندی به بهره‌برداری برسند

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهدمقدس، رئیس و اعضای کمیسیون اقتصادی، سرمایه‌گذاری و مشارکت های شورای شهر مشهد و جمعی از مدیران شهری، صبح امروز از عملیات اجرایی پروژه های چپ‌گرد شهید ناصری، اتصال بلوار خاقانی به بلوار نماز، پارکینگ طبقاتی آزادی، تقاطع 4سطحی آزادگان واقع در میدان نمایشگاه، پروژه ساماندهی مشاغل مزاحم منطقه 10 و نیز کارخانه تولید سازه های پروژه شهید ناصری بازدید کردند.

چپ‌گرد ناصری، با هزینه کمتر از پیش‌بینی‌ها به اتمام خواهد رسید

احمد نوروزی، رئیس کمیسیون اقتصادی و سرمایه‌گذاری شورای شهر مشهد در این بازدید با اشاره به پروژه چپ‌گرد شهید ناصری که بلوار شهید کلانتری را به بلوار نماز متصل می‌کند، اظهارکرد: اقدامات بسیار خوبی انجام شده و خوشبختانه با تدابیر پیش‌بینی شده هیچگونه مزاحمت و خللی در ترافیک شهری شاهد نیستیم که بسیار ارزشمند است.

وی با بیان اینکه این پروژه براساس برنامه زمان‌بندی در حال پیش رفتن است، افزود: اعتبار پیش‌بینی شده برای چپ‌گرد 34 میلیارد تومان بوده که با توجه به کنترل های انجام شده، پروژه با هزینه کمتری به اتمام و بهره‌برداری خواهد رسید.

نوروزی در ادامه به پارکینگ آزادی نیز اشاره و تصریح کرد: این پروژه حدود 6 ماه از برنامه زمان‌بندی عقب بود ولی خوشبختانه با برنامه های جبرانی تدارک دیده شده، بخش زیادی از این تاخیر جبران شده و امیدواریم تا پایان تیرماه سال 99 شاهد افتتاح آن باشیم.

وی گفت: اقدامات انجام شده در این پروژه از کیفیت خوبی برخوردار است و امیدواریم با تکمیل آن، خدمت شایسته‌ای برای مردم مشهد و زائران بارگاه منور رضوی باشد.

روزهای خوشی در حوزه عمران و آبادانی مشهد پیش‌رو داریم

محمدحسین ودیعی، نایب رئیس کمیسیون اقتصادی، سرمایه‌گذاری و مشارکت های شورای شهر مشهد نیز در بخش دیگری با تشکر از عوامل فعال در حوزه عمرانی شهر، اظهارکرد: یکی از دغدغه های شورای پنجم، رفاه شهروندان و عمران و آبادانی شهر است و در این راستا در طول برنامه 4 ساله، هزاران میلیارد تومان پروژه عمرانی برای شهر تعریف شده و هرروز پروژه جدیدی تعریف می‌شود و هرماه شاهد بهره برداری از یک پروژه هستیم.

وی با بیان اینکه اتصال بلوار خاقانی به بلوار نماز نقش بسزایی در ترافیک مشهد و بویژه بلوارهای پیروزی و فکوری خواهد داشت، گفت: افتتاح چپ‌گرد شهید ناصری نیز موجب کاهش بار ترافیکی از محور شهید کلانتری و میدان جمهوری می‌شود و بسیار خرسندیم در موعد مقرر شاهد اتمام عملیات عمرانی و بهره‌برداری آن خواهیم بود.

ودیعی در بخش دیگری هم به پروژه پارکینگ طبقاتی آزادی اشاره داشت و افزود: این پروژه جزو پروژه های کاربردی و موثر برای شهروندان و زائران و گردشگران است که علاوه بر کاهش ترافیک، مشکل نبود پارکینگ در محدوده پارک ملت را هم برطرف خواهد کرد و همچون بسیاری از کشورهای پیشرفته دنیا، توقف اتوبوس‎‌ها در طبقه زیرین انجام می‌شود.

وی از عقب ماندگی عملیات عمرانی پارکینگ طبقاتی آزادی به علت وجود معارض سخن گفت و تصریح کرد: با وعده پیمانکار، این عقب ماندگی جبران خواهد شد.

عضو هیئت رئیسه شورای شهر مشهد خاطرنشان کرد: در بسیاری از نقاط شهر کارگاه های عمرانی برپاست و شهر در جنب و جوش است؛ شهروندان عزیز بدانند که روزهای خوشی در حوزه عمران و آبادانی مشهد پیش‌رو داریم.

اتمام پروژه‌ها باید همزمان با روزشمار اتمام عملیات عمرانی باشد

محمدهادی مهدی‌نیا، عضو کمیسیون اقتصادی و سرمایه‌گذاری شورای شهر مشهد هم با بیان اینکه این بازدید به منظور کنترل و تطبیق میزان پیشرفت فیزیکی پروژه‌ها با بازه های زمانی پیش‌بینی شده و رفع مشکلات احتمالی در دستورکار کمیسیون قرار گرفته است، اظهارکرد: در ابتدای آغاز عملیات عمرانی هر پروژه بخشی از معارضات و مشکلات پیش‌بینی و برطرف می‌شود؛ بخشی دیگر نیز پس از شروع فعالیت های عمرانی خودنمایی می‌کنند که در دو پروژه پارکینگ طبقاتی آزادی و تقاطع 4سطحی آزادگان شاهد این معارضات بودیم.

وی در ادامه افزود: خوشبختانه براساس گزارش ارائه شده توسط معاون عمرانی شهرداری مشهد، تا اندازه زیادی این مشکلات حل و فصل شده و هر دو کارگاه با ظرفیت حداکثری در حال فعالیت هستند.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر مشهد تاکید کرد: شورای شهر مشهد به جد پیگیر اتمام پروژه های عمرانی، در موعد زمانی مقرر و وعده‌داده شده به شهروندان است.

ساماندهی مشاغل مزاحم، نیاز مبرم شهر مشهد

سیدمحسن حسینی پویا دیگر عضو کمیسیون اقتصادی و سرمایه‌گذاری شورای شهر مشهد نیز با اشاره به پروژه در حال ساخت ساماندهی مشاغل مزاحم در منطقه 10 شهرداری مشهد، اظهارکرد: وجود مشاغل مزاحم در محلات شهری، یکی از موضوعات مورد اعتراض شهروندان بوده و لذا بحث ساماندهی این مشاغل بعنوان یک اولویت مطرح است.

وی با بیان اینکه شورای شهر مشهد با گذراندن مصوباتی ساخت مجتمع‌هایی به منظور متمرکزسازی این واحدهای صنفی را تکلیف کرده است، گفت: در همین راستا بازدید پروژه آسکوپارس در منطقه 10 شهرداری در برنامه بازدید امروز قرار گرفت؛ پروژه‌ای که 55 هزار مترمربع زیربنا دارد و حدود 247 واحد را پوشش می‌دهد.

حسینی پویا از تکمیل و بهره‌برداری از 3 فاز این پروژه تا 9 ماه آینده خبرداد و تصریح کرد: فاز نهایی نیز 3 ماه بعد از این موعد به اتمام خواهد رسید و امیدواریم با تکمیل و بهره‌برداری از تمامی این مجتمع های ساماندهی مشاغل مزاحم در سطح شهر، شهری بدون مزاحمت و آرام را برای همه شهروندان به ارمغان آوریم چراکه برای کلانشهری مثل مشهد بسیار واجب است.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر مشهد

    منبع خبر

    شورای شهر مشهد

    شورای شهر مشهد یک شورای شهر در شهر مشهد می باشد

      نظرات