دیوارهای شهر، مزین به آیات و پیام های قرآنی  ...

دیوارهای شهر، مزین به آیات و پیام های قرآنی ...

دیوارهای شهر، مزین به آیات و پیام های قرآنی می‌شوند/ تئاتر شهر نیازمند تقویت زیرساخت‌ها است

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهدمقدس، احسان اصولی در ادامه طرح عصرانه با هنر، روز گذشته از نمایشگاه آثار خوشنویسی «دولت قرآن» و همچنین مراحل آماده‌سازی پردیس تئاتر مستقل بازدید کرد.

دیوارهای شهر، مزین به آیات و پیام های قرآنی می‌شوند

دولت قرآن، نمایشگاهی است که در آن 63 قطعه از آیات قرآن کریم به 3 زبان فارسی، عربی و انگلیسی، توسط «خدیجه فلاحی» به قلم تحریر درآمده و آیات و ترجمه آنها نیز توسط دکتر حسین الهی قمشه‌ای انجام شده است.

اصولی در حاشیه بازدید از این نمایشگاه اظهارکرد: جلوه بسیار زیبا و بی‌نظیری از قرآن کریم را شاهد هستیم که حس آرامش و لطافت خاصی را در درون انسان ایجاد می‌کند.

وی با تحسین آیات انتخاب شده و سبک ویژه‌ و زیبایی که به قلم تحریر درآمده‌اند، گفت: با توجه به تاثیرگذاری آیات قرآن و بویژه آیات منتخب در این نمایشگاه، میتوان با تدبیر سیاستی مناسب، از این جلوه‌های متعالی در سطح شهر به زیباترین شکل ممکن استفاده کرد چراکه علاوه بر زیبایی بصری موجب ایجاد فضای معنوی و آرامش خاطر بیشتری می‌شود.

اصولی در ادامه افزود: ماه رمضان، ماه نزول قرآن بهترین مناسبت برای اجرای این طرح است و سعی خواهیم کرد با بهره‌گیری از آیات الهی جلوه زیبایی به شهر ببخشیم.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر مشهد با اشاره به سه زبانه بودن آیات کتابت شده، گفت: مشهدمقدس سالانه میزبان چندین میلیون زائر و گردشگر از اقصی نقاط دنیاست و لذا بهره‌گیری از سایر زبان‌ها، تاثیرگذاری بیشتری بر همگان خواهد داشت.

اصولی خاطرنشان کرد: با توجه به تاکیدات شورای پنجم شهر مشهد و کمیسیون فرهنگی و اجتماعی برای حرکت به سمت استفاده از المان‌های دائمی ثابت و غنی از نظر محتوایی، سعی خواهیم کرد این آثار زیبا را در نقاط مختلف اکران و نمایش دهیم.

تئاتر شهر نیازمند تقویت زیرساخت‌ها است

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر مشهد در بازدید از فرآیند ساخت و آماده‌سازی پردیس تئاتر مستقل، اظهارکرد: با روی کار آمدن شورای پنجم و بواسطه حمایت های مدیریت شهری در این دوره، رونق و رشد کیفی و کمی کم‌نظیری در حوزه تئاتر شهر حس می‌شود.

اصولی تاکید کرد: در کنار این رشد، حوزه زیرساخت‌ نیز باید مورد توجه قرار گیرد تا بسترسازی های مناسبی شاهد باشیم و بتوان گام های محکم‌تری در جهت اعتلاء این عرصه هنری برداشت.

وی با بیان اینکه دستگاه های دخیل باید به حوزه ساخت سالن های تئاتر استاندارد وارد شوند، گفت: امروز شاهد اقدام ارزشمندی از سوی بخش خصوصی هستیم و واقعا تلاش های قابل تحسینی انجام شده است؛ سرمایه‌گذاران حوزه فرهنگ و هنر، انسان هایی عاشق‌اند و آنها را میتوان خادمان دلباخته این عرصه دانست چراکه بازگشت سرمایه آنچنانی ندارد و هزینه‌‎هایی که انجام می‌دهند صرفا بخاطر علاقه قلبی است.

اصولی در پایان تصریح کرد: شورای پنجم پیوسته حمایت از سرمایه‌گذاران را در دستورکار خود داشته و نگاه ویژه‌ای به سرمایه‌گذاران عرصه فرهنگ و هنر شهر خواهیم داشت.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر مشهد

    منبع خبر

    شورای شهر مشهد

    شورای شهر مشهد یک شورای شهر در شهر مشهد می باشد

      نظرات