توضیح روابط عمومی سازمان حفاظت محیط زیست به خبر منتشر شده از اخبار ۲۲/۳۰ در روز ۱۲ آبان در خصوص طرح احیای تالاب انزلی به روش بایوجمی

توضیح روابط عمومی سازمان حفاظت محیط زیست به خبر منتشر شده از اخبار ۲۲/۳۰ در روز ۱۲ آبان در خصوص طرح احیای تالاب انزلی به روش بایوجمی

فردا انتشار این خبر (۱۲ آبان)، روابط عمومی سازمان با دبیر خبر شبکه سه سیما تماس گرفت و از او خواست که مطابق قانون، به مدیران و کارشناسان این سازمان اجازه دفاع دهند اما تا امروز (۱۵ آبان) هیچ پاسخی دریافت نشد.

روابط عمومی سازمان محیط زیست، علاوه بر آمادگی برای پاسخگویی به ابهامات مطرح شده، نکات زیر را برای تنویر افکار عمومی در این زمینه، منتشر کرده است:

۱- کارشناسان جایکا (آژانس همکاری های بین المللی ژاپن) برای مطالعات اجتماعی مرتبط با احیای تالاب انزلی به ایران آمده بودند و استناد دادستان محترم انزلی، به نظرات آن موسسه در خصوص مباحث فنی و مهندسی طرح زیست پالایی عجیب است.

۲- رقم اعتبار اعلام شده برای طرح احیای تالاب انزلی که در گزارش مذکور عنوان شده کذب و مصداق تشویش اذهان عمومی است.

۳. از آنجا که وضعیت تالاب انزلی وخیم است و در صورت عدم چاره اندیشی، ممکن است تا پنج سال دیگر این تالاب خشک شود، بنا شد که سازمان حفاظت محیط زیست، به عنوان متولی احیای تالاب ها با مساعدت دولت محترم، طرح زیست پالایی را به صورت علمی و مرحله ای برای نجات این تالاب اجرایی کند. در هر مرحله نیز، با انجام آزمایش های لازم بوسیله مراجع علمی معتبر کشور، طرح با حداقل عوارض سوء ادامه پیدا کند. اما با توقف طرح، به نحوی که حتی اجازه نمونه برداری برای آزمایش های دیگر نیز داده نشد، متاسفانه نجات تالاب انزلی در مرحله بررسی و امکان سنجی راه حل احتمالی متوقف شد.

۴-از سال گذشته، ۴۰ درصد از تالاب خشک شده و هم اکنون، تنها بخش اندکی که طرح زیست پالایی برای آن انجام شده، احیا و اطراف آن از دست رفته است.

۵. امید است که مراجع دخالت کننده در فرایند توقف عملیات، به نوبه خود پاسخگوی مرگ تالاب باشند.
لینک اصل خبر در سایت سازمان حفاظت محیط زیست

    منبع خبر

    سازمان حفاظت محیط زیست

    سازمان حفاظت محیط زیست یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

      نظرات