رئیس مجلس شورای اسلامی در آیین افتتاح نیروگاه سد سردشت: در...

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: نیروگاه افتتاح شده سردشت از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و قابلیت صادرات برق به عراق را دارد. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو(پاون)، "علی لاریجانی" که صبح امروز به استان آذربایجان غربی سفر کرده است، در مراسم افتتاح نیروگاه ۱۵۰ مگاواتی سد سردشت گفت: از وزیر نیرو تشکر می‌کنم که با برنامه و منظم اقدامات را پیش برده‌اند و از همه همکاران ایشان در وزارت نیرو تشکر می‌کنم.

رییس قوه مقننه با اشاره به اینکه نیروگاه افتتاح شده سردشت از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و قابلیت صادرات برق به عراق را دارد، تصریح کرد: از تلاش‌های قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا و شرکت فراب که تلاش‌های بسیار زیادی برای ساخت سد و نیروگاه داشته‌اند تشکر می‌کنم. این دو شرکت از شرکت‌های قابل طرح در سطح ملی و بین‌المللی هستند.

لاریجانی با اشاره به اینکه پروژه‌های دیگری نیز در استان آذربایجان غربی افتتاح می‌شود که استاندار و نمایندگان استان تلاش‌های بسیار زیادی برای آن کرده‌اند، ادامه داد: نیروگاه برق و سد سردشت وجوه دیگری نیز در زمینه گردشگری دارد که باید آن را جدی گرفت و تا کنون از سدها استفاده گردشگری نشده بود.
رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه برای کانال‌های زیر سد مورد استفاده در بخش کشاورزی کمک می‌کنیم تا مردم در زمینه کشاورزی بتوانید استفاده بهتری از آب سدها داشته باشند، عنوان کرد: از ظرفیت همسایگی با کشور عراق باید در این استان استفاده شود، بر اساس گزارش استاندار دو میلیارد دلار از طریق مرزهای این استان صادرات به عراق صورت گرفته شده که برای آبادانی کشور بسیار مهم است.
وی با بیان اینکه کشور با وجود تحریم‌ها دچار مشکلاتی است، اما باید با طراحی صحیح از ظرفیت‌های کشور به درستی استفاده شود، گفت: باید از نیروهای بومی در پروژه‌ها استفاده شود.
رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان با تاکید بر اینکه آمار ارائه شده در زمینه پروژه‌ها نشان از ظرفیت موجود تکنیکی کشور دارد که باید فعال شود، خاطرنشان کرد: مردم سردشت حق بزرگی بر گردن ایران دارند و باید در تاریخ ماندگار شوند، از مجروحین و جانبازان سردشت باید پشتیبانی صورت بگیرد.
لینک اصل خبر در سایت شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران

    منبع خبر

    شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران

    شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران

    شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران یک شرکت در شهر تهران می باشد

      نظرات