نیازمند مشارکت بیشتر مردم برای حفظ محیط زیست هستیم

نیازمند مشارکت بیشتر مردم برای حفظ محیط زیست هستیم

به گزارش خبرنگار مهر، جمشید محبت خانی پیش از ظهر پنج شنبه در آیین تودیع و معارفه فرمانده یگان محیط زیست گلستان تعداد محیط بانان کشور را سه هزار و ۵۰۰ نفر اعلام و اظهارکرد: محیط بانان به رغم تمام کاستی ها و کمبودها، به صورت شبانه روز مشغول حفاظت از محیط زیست هستند و در صورت مشاهده تخلف بدون هیچ اغماضی با متخلفان برخورد قانونی می شود.

وی افزود: تعداد محیط بانان کشور کفاف مناطق تحت پوشش سازمان را نمی دهد لذا نیازمند مشارکت جدی تر مردم و علاقه مندان به میحط زیست هستیم.

محبت خانی گفت: سازمان حفاظت محیط زیست برای اشاعه فرهنگ حفاظت از محیط زیست و حفظ منابع کشور دست نیاز به سوی همه مردم دراز می‌کند و برای تحقق این امر باید موضوع حفاظت از محیط زیست اجتماعی و همگانی شود.

فرمانده یگان سازمان حفاظت محیط زیست کشور با اشاره به نقش تقویت تجهیزات محیط بانان کشور در حفاظت هر چه مطلوب تر از حیات وحش اظهارکرد: تامین البسه مجهز به دوربین به همراه جی. پی. اس و دوربین مادون قرمز دید در شب و بی‌سیم‌هایی با برد تقویت شده برای ارتباط و همپوشانی محیط بانان در سراسر کشور از برنامه های است که با سرعت در حال اجرا است.

محبت خانی خاطر نشان کرد: محیط بانی، کاری سخت، طاقت فرسا و البته ویترین محیط زیست کشور است که نیازمند توجه بیش از پیش است.

وی گفت: باید نیروهای یگان را همه جانبه تقویت کرد تا با روحیه بیشتری در حفظ محیط زیست تلاش کنند.

محبت خانی ادامه داد: باید بهترین امکانات خود را شامل ماشین، آموزش، تجهیزات، امکانات و وسایل رفاهی برای محیط بانان فراهم کنیم تا مجموعه ای قوی و مطمئن داشته باشیم.

گفتنی است که در پایان این مراسم مهدی رضایی به عنوان فرمانده جدید یگان حفاظت محیط زیست استان گلستان معرفی و از زحمات حسینعلی تازیکه هم قدردانی شد.
لینک اصل خبر در سایت سازمان حفاظت محیط زیست

    منبع خبر

    سازمان حفاظت محیط زیست

    سازمان حفاظت محیط زیست یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

      نظرات