انتقال میدان میوه و تره بار مرکزی اورمیه به خارج از شهر

انتقال میدان میوه و تره بار مرکزی اورمیه به خارج از شهر

شهردار ارومیه در جلسه ای با بارفروشان و صادرکنندگان محصولات کشاورزی، آنها را رزمندگان اقتصادی شهر دانست و با درخواست بارفروشان مبنی بر انتقال محل میدان به خارج از شهر موافقت کرد و دستور بررسی کارشناسان و مشاوران را صادر کرد.

به گزارش ارتباطات و امور بین الملل شهرداری ارومیه، محمد حضرت پور در جلسه هم اندیشی و بررسی مشکلات صادرکنندگان میوه و محصولات کشاورزی و همچنین تجلیل از صادرکنندگان نمونه اظهار کرد: در ایام فرارسیدن هفته وحدت قرار گرفته ایم و این ایام را تبریک می گویم، ما نمود عینی وحدت در جامعه  را در میدان میوه و تره بار شهرداری شاهد هستیم.

وی افزود: خوشبختانه اتحاد در میدان میوه و تره بار وجود دارد و امسال بر قیمت توافقی محصولات باغی و کشاورزی همه پایبند هستند.

شهردار ارومیه با اشاره به ظرفیت های صادراتی ارومیه گفت: در اثر تلاش غرفه داران به قطب صادرت هندوانه تبدیل شده ایم و علاوه بر این امروزه انواع اقسام محصولات صادراتی را شاهد هستیم و از کشورهای مختلف همیشه تجار مهمانی در میدان میوه و تره بار شهرداری وجود دارد.

حضرت پور تصریح کرد: تلاش برای حل مشکلات بارفروشان تلاش برای حل مشکلات اقتصادی مردم استان است، چرا که کشاورزی و باغداری یکی از مهمترین مشاغلی است که در آذربایجان غربی وجود دارد و ارتزاق روستاییاننیز از این راه است.

وی خطاب به کوماسی مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان غربی که در این جلسه حضور داشت،گفت و از وی درخواست کرد که در بحث مالیات بارفروشان را مدنظر قرار دهد.

حضرت پور با اشاره به اینکه بارفروشان و غرفه داران میدان میوه و تره بار امانت فروش باغداران و کشاورزان هستند، یادآور شد: امور مالیاتی از همین پولهای امانت مردم برای بارفروشان مالیات وضع می کند که از صادرات محصولات جلوگیری کرده و در این خصوص اختلال ایجاد می کند.

وی با اشاره به کم لطفی هایی که از سوی برخی صنایع تبدیلی نسبت به کشاورزان ادامه دارد، عنوان کرد: آه کشاورزان گریبان کسانی را می گیرد که سعی دارند با تعیین نرخ پایین برای محصولات، سود بیشتری از جیب روستائیان و قشر زحمتکش جامعه داشته باشند.

حضرت پور در این جلسه بارفروشان را رزمندگان اقتصادی شهر دانست و با درخواست بارفروشان مبنی بر انتقال محل میدان به خارج از شهر موافقت کرد و دستور بررسی کارشناسان و مشاوران را صادر کرد.

وی افزود: اراده جمعی بر این است که با حمایت از بارفروشان بتوانیم پشتیبان کشاورزان زحمت کش  باشیم که تلاش بارفروشان احیای کشاورزی را رقم می زند .

شهردار ارومیه تاکید کرد : ارومیه قطب کشاورزی است و لایق پیشرفته ترین و به روز ترین میدان میوه و تره بار است که امیدواریم به همت و مشارکت بارفروشان  امروز که مصادف با آغاز امامت حضرت ولی عصر (عج) می باشد این امر خیر شروع شود.

در ادامه جلسه بارفروشان و صادرکنندگان میوه پیشنهادات خود را داده و به طور مشترک به بررسی مشکلات این حوزه با شهردار ارومیه و مدیرکل امور مالیاتی پرداختند.

در پایان مراسم از 30 تن از بارفروشان فعال با اهدای لوحی تقدیر شد.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری ارومیه

    منبع خبر

    شهرداری ارومیه

    شهرداری ارومیه

    شهرداری ارومیه یک شهرداری در شهر ارومیه می باشد

      نظرات