رزمایش پدافند سایبری در شهرداری ساری

رزمایش پدافند سایبری در شهرداری ساری

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری ساری ، همزمان با هفته پدافند غیر عامل، رزمايش پدافند سايبري با هماهنگي پدافند غيرعامل شهرداري و سازمان فاوا مطابق با طرح از پیش تعیین شده در ساختمان عمارت برگزار شد.

در این رزمایش، كارشناسان سازمان فاوا پس از حمله سايبري و از دسترس خارج شدن سامانه اتوماسيون اداري بلافاصله پس از بررسي محل حادثه‌ديده، به عمارت شهرداري اعزام شده و طي عملياتي موفق به راه‌اندازي مجدد سامانه از طریق سرور بکاپ شدند.

در پایان جلسه ارزیابی رزمایش با حضور مهندس کلانتری رئیس ستاد جامع مدیریت بحران و دبیر پدافند غیرعامل شهرداری ساری برگزار گردید و نقاط ضعف و قوت مورد تحلیل و بررسی قرار گفت.

موضوع مهندسی پدافند غیرعامل در فناوری اطلاعات و رعایت اصول آن به منظور برقراری امنیت و ایمنی در فضای سایبر یک بحث حیاتی است و بدين منظور اين رزمايش در راستاي تحقق اهداف و اقدامات پدافند غيرعامل جهت به حداقل رساندن آمار بحران هنگام از دست رفتن اطلاعات سرورهای حساس، آموزش و هماهنگي اعضای سازمان طراحي گرديده است.

گفتنی است ،انجام چنین رزمایش‌هایی از ایجاد اختلال در هنگام بروز بحران ها و خطرات و حملات سایبری در امر خدمات رسانی، جلوگیری می کند.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری ساری

    منبع خبر

    شهرداری ساری

    شهرداری ساری

    شهرداری ساری یک شهرداری در شهر ساری می باشد

      نظرات