ساخت ۱۰ سد معیشتی بدون کمترین توجیه اقتصادی بوده است

ساخت ۱۰ سد معیشتی بدون کمترین توجیه اقتصادی بوده است

معاون استاندار اردبیل از ساخت ۱۰ سد معیشتی بدون کوچک‌ترین توجیه فنی و اقتصادی در استان اردبیل انتقاد کرد.www.BanaNews.ir

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) ایرج بیگدلو پیش از ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: در شهرهای مختلف در سال‌های اخیر ۱۰ سد معیشتی احداث شده است که از روز ساخت حتی یک لیوان آب پشت آنها جمع نشده و با احتمالات غیر‌قابل محقق به مردم وعده آبیاری مزارع و یا پرورش ماهی داده‌اند.

ایرج بیگدلو گفت: کدام عقل سلیم و مدیریت کارآمد حکم می‌کند سدی با صرف اعتبار یک تا ۱۰۰ میلیون تومان احداث شود اما یک بار نیز بهره‌برداری از آن عملی نباشد.

وی بیان داشت: نظیر این پروژه‌ها در استان اردبیل فراوان است به طوری که در یکی از شهرهای استان اردبیل ساختمان اداری بنا شده است که نه تنها درب آن بسته است بلکه میلیون‌ها تومان اعتبار بلاتکلیف و بلا‌استفاده به حال خود رها شده است.

این مسئول خاطرنشان کرد: در اجرای پروژه‌های سرمایه‌گذاری بیش از اجرای مراحل پروژه ما به احداث ساختمان‌های شیک اداری علاقه‌مند هستیم در حالی که پروژه‌ای در این استان وجود دارد که نه تنها سال‌هاست بلا‌استفاده مانده بلکه هیچ توجیه فنی و اقتصادی برای اصل پروژه به همراه نداشته است.

همه این موارد تخلفی و نامناسب را ناشی از نبود کمیته زیربنایی و برگزاری جلسات آن اعلام کرد و افزود: در اجرای این گونه پروژه‌ها نه تنها دولت مقصر نیست بلکه مسئولی مقصر است که بدون نظارت و بررسی اولیه وارد کار اجرایی شده و خود را نیز متخصص معرفی کرده است

معاون عمرانی استاندار اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: استاندار اردبیل از زمان حضور در این استان جلوی چنین اقدامات بی‌ثمری را گرفته به گونه‌ای که امسال در تخصیص اعتبار عمرانی اولویت تزریق اعتبار را به پروژه‌هایی داده است که معقول و منطقی نیمه‌تمام مانده و مراحل تکمیل خود را سپری می‌کنند.

بیگدلو پیشنهاد تکمیل سریع ساختمان‌های دولت و احیای جلسات زیربنایی را از جمله اقدامات معاونت عمرانی اعلام کرد و افزود: با توجه به سردسیر بودن استان اردبیل در جلسه آینده معاونان عمرانی استانداران کشور پیشنهاد خواهیم کرد تا زمان تزریق و جذب اعتبارات استان‌های سردسیری چون اردبیل تغییر پیدا کند تا ما فرصت کار و عمران بیشتر داشته باشیم.

وی اظهار داشت: با توجه به اینکه ۳۱ تیر ماه هر سال به عنوان پایان سال مالی تعیین شده است ما موظف هستیم تا ۳۱ تیر ماه اعتبارات را جذب کرده تا برگشتی از این اعتبارات را شاهد نباشیم.

 

 

    نظرات