افتتاح نمایشگاه صنعت ساختمان در همدان

افتتاح نمایشگاه صنعت ساختمان در همدان

www.BanaNews.irنمایشگاه تخصصی صنعت ساختمان، کاشی و سرامیک، نمایشگاه تخصصی تأسیسات سرمایشی و گرمایشی و نمایشگاه تخصصی عمران و ماشین‌آلات راهسازی با حضور بیش از ۱۴۰ واحد تولیدکننده و عرضه کننده محصولات این صنعت در همدان امروز کار خود را آغاز می‌کند.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) به نقل از روابط عمومی شرکت نمایشگاه بین‌المللی همدان، امروز «یازدهمین نمایشگاه تخصصی صنعت ساختمان، کاشی و سرامیک»، «هشتمین نمایشگاه تخصصی تأسیسات سرمایشی و گرمایشی» و «نمایشگاه تخصصی عمران و ماشین‌آلات راهسازی» با هدف بررسی مشکلات، چالش‌ها و تنگناها با حضور بیش از ۱۴۰ واحد تولیدکننده و عرضه کننده محصولات این صنعت در همدان کار خود را آغاز می‌کند.

مدیرعامل نمایشگاه بین‌المللی همدان در این ارتباط صنعت ساختمان را آمیزه‌ای از هنر عنوان کرد و اظهار داشت: این صنعت در آثار فاخری چون تپه‌های هگمتانه، ارگ بم و شوش، مناره‌های مساجد جامع شهرهای کشورمان به خوبی نمود پیدا کرده و در طول زمان متناسب با نیاز بشر به ترقی و رشد رو نهاده است.

محمدرضا بیاناتی افزود: ساختمان همواره برای ایجاد آرامش و به عنوان سکونتگاه بشر مطرح بوده و هم‌اکنون صنعت ساختمان کشور با مشکلات عدیده‌ای روبه‌روست و در این نمایشگاه شرکت کنندگان به بحث و ارائه پیشنهاد برای برون‌رفت از این مشکلات خواهند پرداخت.

وی در ادامه از جمله این مشکلات را عدم توانایی رقابت قیمتی با محصولات خارجی، ورود بی‌رویه تولیدات خارجی به کشور، گران بودن مواد اولیه و رکود در ساختمان‌سازی عنوان کرد و گفت: باید مسئولان و صنعتگران دست در دست هم نهند تا بتوانیم با تدبیر از این بحران بیرون بیاییم و مشکلات را حل کنیم.

مدیرعامل نمایشگاه بین‌المللی همدان تأکید کرد: در حاشیه این نمایشگاه با توانایی‌هایی که در این صنعت به عنوان ظرفیت‌های بالقوه وجود دارد، خواهیم توانست با ارائه برنامه‌های کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت به حل بحران صنعت ساختمان کشور کمک کنیم.

با توجه به این نکته که سه عامل اصلی در تولید ساختمانی یعنی نیروی انسانی کادر متخصص و آموزش دیده و تکنیک و دستگاه‌های مدرن در ارتباط تنگاتنگ با هم هستند، در بخش نیروی انسانی و کارگری سازمان فنی و حرفه‌ای برای تربیت این نیروها در استان گام‌های مؤثری برداشته که قابل تقدیر است و پیش‌بینی می‌شود تولیدات در این زمینه در استان رشد روزافزونی داشته باشد.

استان همدان به لحاظ نیروی کارشناس و خبره و اهل فن در این صنعت از توان و نیروی کافی برخوردار است و می‌تواند تأسیسات و ساختمان‌ها را بر مبنای فناوری روز تولید و به متقاضیان ارائه دهد.

در همین خصوص یکی از دست‌اندرکاران صنعت ساختمان در آستانه افتتاح این نمایشگاه گفت: یکی از اهداف اساسی صنعت ساختمان ایجاد آرامش و آسایش بشر در سکونت‌گاه‌هاست که این موضوع از ابتدای صنعت ساختمان‌سازی تاکنون مدنظر بوده است.

علی همراه‌زاده افزود: این مسئله با به کارگیری امکانات و تجهیزات، تاسیسات و مصالح ساختمانی مدرن به واقعیت می‌پیوندد و اگر مصالح یا فن ساختمان‌سازی هر یک به دلیلی دارای ایراد باشد این امر محقق نخواهد شد اما اگر هر دو، هم مصالح و فن ساختمان‌سازی متناسب با یکدیگر رشد و توسعه یافته باشند صنعت ساختمان ارتقا می‌یابد.

وی گفت: خوشبختانه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، متخصصان ایرانی توانسته‌اند به خودباوری در تمام صنایع علی‌الخصوص صنعت ساختمان برسند و این صنعت را متناسب با شأن و جایگاه کشور رشد دهند و هم‌اکنون نیز در ساخت بناهای گوناگون در سایر کشورها فعال هستند.

همراه‌زاده خاطرنشان کرد: این مسئله حکایت از هوشمندی، زیرکی و درایت ایرانیان دارد که در هر عرصه‌ای پا گذاشته‌اند، توانسته‌اند به موفقیت‌های چشمگیری دست پیدا کنند و سرافرازی این مملکت را رقم بزنند.

به گزارش بنانیوز ، یکی از تولیدکنندگان کاشی‌های ساختمانی نیز در آستانه افتتاح این نمایشگاه، مشکلات دست‌اندرکاران این صنعت را اینگونه برشمرد: ۱۲۰ کارخانه تولید انواع کاشی‌های ساختمانی در کشور فعال است که روزانه بیش از ۱۰ هزار مترمربع با بهترین کیفیت و استاندارد تولید می‌کنند و سرمایه‌گذاری این واحدها نیز در حد بسیار کلانی انجام شده است و مشکل اصلی این صنایع واردات بی‌رویه محصولات مشابه از کشور چین است که دارای کیفیت مناسب نیستند اما با قیمت پایین‌تری در بازار ایران عرضه می‌شوند و سبب بی‌رونقی و رکود بازار تولید کارخانه‌های کشور شده‌اند.

کامران علوی از مسئولان و افراد مرتبط با سیاست‌گذاری‌های صنعت کشور خواست تا با جلوگیری از واردات بی‌رویه این محصولات حامی صنعت کاشی‌سازی و ساختمان باشند.

«یازدهمین نمایشگاه تخصصی صنعت ساختمان، کاشی و سرامیک»، «هشتمین نمایشگاه تخصصی تأسیسات سرمایشی و گرمایشی» و «نمایشگاه تخصصی عمران و ماشین‌آلات راهسازی» تا هشتم تیرماه همه روزه از ساعت ۱۶ الی ۲۱ پذیرای بازدیدکنندگان است.

 

    نظرات