رحیمی: عدم استفاده از رودخانه ارس خیانتی بزرگ است

رحیمی: عدم استفاده از رودخانه ارس خیانتی بزرگ است

www.BanaNews.irمعاون اول رئیس جمهور گفت: آب رودخانه ارس به دریاچه ارومیه منتقل می‌شود و اگر تاکنون در مورد استفاده از این نعمت بزرگ کاری نشده خیانتی بزرگ رخ داده است.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) محمدرضا رحیمی صبح امروز در مراسم آبگیری سد شهید مدنی تبریز با بیان اینکه وزارت نیرو آبرو و اعتبار جمهوری اسلامی ایران است، اظهار داشت: این وزارتخانه توانسته است در جمهوری اسلامی در زمینه سدسازی و نیروگاه‌سازی افتخارآفرینی کرده و به تنهایی موجب سرافرازی کشورمان شود.

وی گفت: مردم هنوز با عظمت وزارت نیرو آشنا نشده‌اند و باید اهمیت کار این وزارتخانه بیان شود تا اهمیت کار این وزارتخانه مشخص شود.

معاون اول رئیس جمهور ادامه داد: هیچ وزارتخانه‌ای در کشور همانند وزارت نیرو دارای نیروی متخصص نبوده و امروز توانایی‌های این وزارتخانه به خارج از مرزها رسیده که مایه مباهات و افتخار است.

این مسئول در ادامه خاطرنشان کرد: سد شهید مدنی ۲۵ هزار هکتار را باید آبیاری کند و با توجه به محدودیت امکانات کشور سرعت آبرسانی برای انجام پروژه‌ها ضروری است.

رحیمی رساندن آب به کشاورزان و عبور آب از وسط شهر تبریز و مهرانه‌رود را از اهداف نهایی سد شهید مدنی دانست و گفت: استاندار آذربایجان‌شرقی باید در راستای تسریع اهداف مورد نظر با استفاده از توان سرمایه‌گذاران تلاش کند.

وی ایجاد شغل و توسعه شهر تبریز از نظر گردشگری را از نتایج آبگیری سد شهید مدنی دانست و تصریح کرد: در جوار رودخانه‌ای که از وسط تبریز عبور خواهد کرد شغل‌های متعدد و مراکز فرهنگی و گردشگری راه‌اندازی می‌شود.

معاون اول رئیس جمهور ابراز داشت: استاندار آذربایجان‌شرقی در راستای تامین اعتبار لازم برای آبگیری کامل سد شهید مدنی و استفاده از این رودخانه از تمام ظرفیت‌های موجود استفاده خواهد کرد.

رحیمی عدم استفاده از ظرفیت رودخانه ارس و عدم استفاده از آن را خیانتی بزرگ دانست و متذکر شد: اگر تاکنون در مورد استفاده از این نعمت بزرگ کاری نشده خیانتی بزرگ رخ داده و نباید این روند ادامه یابد.

وی گفت: آب رودخانه ارس در تابستان برای کشاورزی صرف شده و در زمستان نیز به دریاچه ارومیه منتقل می‌شود تا دریاچه ارومیه از مرگ نجات یابد.

معاون اول رئیس جمهور در پایان اذعان داشت: در تیرماه امسال جلسه‌ای در تهران برگزار شده و در مورد پروژه انتقال آب رودخانه ارس تصمیم‌گیری می‌شود.

 

 

    نظرات