توافق نامه مدیریت یکپارچه کشف رود به امضاء مقامات خراسان رضوی رسید

توافق نامه مدیریت یکپارچه کشف رود به امضاء مقامات خراسان رضوی رسید


میر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی دراین خصوص اظهار داشت: در این توافق نامه که در ۱۴ ماده تنظیم شده است، وظایف تمامی دستگاههای عضو درکارگروه احیاء نجات کشف رود به تفکیک عنوان شده است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی، تورج همتی ادامه داد: به دستور شخص استاندار امروز صبح آخرین نشست تصمیم گیری درخصوص اجرای عملیات نجات کشف رود با حضور تمامی اعضاء کارگروه برگزار شد و طی آن ایجاد و ارتقاء تصفیه خانه های فاضلاب شهری و صنعتی، جلوگیری از هرگونه آلودگی منابع، تخریب و تصرف در حریم کشف رود واجرای طرح های محیط زیست محور به تصویب رسید.

این مقام مسئول ضمن اشاره به اینکه طبق این توافق نامه، وظایف و تهعدات ارگانهای متولی به صراحت درج شده است گفت: ارائه طرح ها و مطالعات انجام شده و در دست انجام درحوزه کشف رود، شناخت مشکلات زیست محیطی ناشی از اجرای طرح های توسعه ای، ترویج و اشاعه فرهنگ زیست محیطی، نظارت بر منابع آلاینده در محدوده کشف رود، اصلاح طرح های زیست محیطی کشف رود به سمت توسعه فضای سبز، رودپارک و...از جمله تعهدات اداره کل حفاظت محیط زیست استان دراین توافق نامه است.

همتی همچنین ضمن تقدیر از استاندار و ریاست کل دادگستری به دلیل ورود مستقیم به ساماندهی این رودخانه حفاظت شده تصریح کرد: تمام مفاد این توافق نامه با زمانبندی اجرایی تنظیم شده و همه ارگانهای دخیل موظف به اجرای تعهدات خود هستند.

کارگروه احیاء کشف رود با عضویت استانداری خراسان رضوی،فرمانداری، دادگستری، شهرداری، شرکتهای آب منطقه ای، شهرک های صنعتی، آب و فاضلاب مشهد و ادارات کل حفاظت محیط زیست و جهاد کشاورزی صبح امروز دردفتر استاندار با حضور اصحاب رسانه برگزارشد.
لینک اصل خبر در سایت سازمان حفاظت محیط زیست

    منبع خبر

    سازمان حفاظت محیط زیست

    سازمان حفاظت محیط زیست یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

      نظرات