حوزه برنامه‌ریزی، مغز متفکر مدیریت شهری است

حوزه برنامه‌ریزی، مغز متفکر مدیریت شهری است

حوزه برنامه‌ریزی، مغز متفکر مدیریت شهری است

رییس کمیسیون برنامه، بودجه، فناوری اطلاعات و منابع انسانی شورای اسلامی شهر مشهد ضمن اشاره به اینکه برخی از زیر مجموعه های مدیریت شهری توجهی به حوزه برنامه‌ریزی ندارند، گفت: این درحالی است که حوزه برنامه‌ریزی، مغز متفکر مدیریت شهری است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، بتول گندمی در همایش روز "آمار و برنامه ریزی" که با حضور شهردار مشهد و معاونان و مدیران شهری برگزار شد، با بیان این مطلب افزود: بر این اساس حوزه ارزیابی عملکرد شهرداری باید محکم تر و قوی‌تر به این مسائل ورود پیدا کند زیرا یکی از بحران‌های شهرداری همین موضوع است که برخی مجموعه‌ها، برنامه‌محوری را درک نکرده‌اند.
وی اضافه کرد: شورای پنجم شهر مشهد وعده‌های مختلفی را به شهروندان داده و روی چند موضوع و محور نیز توجه ویژه‌ای داشته‌ است، بر همین اساس در گفت و گوهایی که در تدوین برنامه عملیاتی انجام شد، تاکید داشتیم که تمرکز بر وعده های داده شده پررنگ ‌تر باشد و در برنامه‌ریزی‌ها از این اهداف فاصله نگیریم.
وی با بیان اینکه در زمان فعالیت شورای اول شهر مشهد، دغدغه اصلی، افرایش توان تخصصی شهرداری در حوزه شهرسازی و عمرانی بود، اظهارکرد: اکنون با تدوین چند برنامه، باید به سمت تقویت و توانمندسازی هرچه بیشتر نیروهای انسانی حوزه برنامه‌ریزی حرکت کنیم.
وی تصریح کرد: فعالیت این حوزه نباید صرفا به تدوین یک برنامه و گام برداشتن در یک مسیر مشخص محدود شود چرا که حوزه برنامه‌ریزی، مغز متفکر مدیریت شهری است.
رییس کمیسیون برنامه، بودجه، فناوری اطلاعات و منابع انسانی شورای اسلامی شهر مشهد ضمن اشاره به بازدید خود از برخی مناطق و سازمان‌ها، گفت: در برخی از این مجموعه‌ها، نگاه حاکم از کیفیت مطلوبی برخوردار نبوده و در نقش مغز متفکری که به نمایندگی از مرکز به ایفای نقش بپردازد، نیست.
گندمی افزود: در برخی، برنامه‌ریزی بسیار مورد تاکید و توجه و در متن اصلی قرار گرفته ولی در بعضی بخش‌ها، این حوزه نقش آفرینی دقیقی ندارد و همین امر سبب شده تا شورای شهر و شهرداری آمار متقن و صحیحی در اختیار نداشته باشد که بتواند براساس آنها برنامه‌ریزی و اقدامات لازم را انجام دهد.
وی با بیان اینکه یکی از بحران‌های شهرداری این است که برخی از مجموعه های شهرداری برنامه‌محوری را درک نکرده‌اند و تابع برنامه نیستند، تصریح کرد: حوزه مدیریتی و در راس آنها، شهردار باید در جهت رفع این بحران چاره‌اندیشی کنند و مدیران به سمتی هدایت شوند که سازمان استراتژی‌محور در دستورکار قرار گیرد.
مجید خبیری

لینک اصل خبر در سایت شهرداری مشهد

    منبع خبر

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد یک شهرداری در شهر مشهد می باشد

      نظرات