پیوستن شهرداری منطقه 8 به شهرداری الکترونیک/ قرار دادن اسناد بودجه  ...

پیوستن شهرداری منطقه 8 به شهرداری الکترونیک/ قرار دادن اسناد بودجه ...

پیوستن شهرداری منطقه 8 به شهرداری الکترونیک/ قرار دادن اسناد بودجه قبل و بعد از تصویب در سامانه «فاش»

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری مشهد با بیان اینکه در شهرهای توسعه یافته دنیا دوره شهرسازی وجود ندارد و بیشتر دوره برنامه‌ریزی است؛ گفت: در این دوره ساختار مدیریت شهری متولی سیاست‌گذار اقتصاد شهر است و ساختار از فضای اجرایی فاصله گرفته است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، شهریار آل شیخ در همایش روز "آمار و برنامه ریزی" که با حضور شهردار مشهد، رییس کمیسیون برنامه، بودجه، فناوری اطلاعات و منابع انسانی شورای اسلامی شهر مشهد و معاونان شهردار برگزار شد، افزود: در ایران روند کار شهرداری‌ها در دهه 70 بیشتر دغدغه خدمات شهری و نظافت شهر بود که در دوره بعدی هم تبدیل به پرو‌ژه‌های عمرانی شد و شهرداری با ورود در این پروژه ها، مشکلات عمرانی شهر را هم برطرف کرد.
وی ضمن اشاره به برنامه‌های صورت گرفته در دو سال گذشته، عنوان کرد: در این مدت بخشی از مسیر طولانی ای که به یک شهر انسان گرا و زیست پذیر برسیم را طی کردیم و بستر برنامه ریزی را انجام دادیم. البته گام‌های بلند و محکمی را برداشتیم و اتفاقات خیلی متعددی در حوزه‌های مختلف شکل گرفته است.
آل شیخ خاطرنشان کرد: یک موضوع در حوزه منابع انسانی و در مورد نظام یک پارچه و منابع انسانی  است که اتفاقات جدی در قراردادها لحاظ شده است. در اصلاح قوانین که  مشکل شهرداری ها است هم در سطح ملی اقداماتی انجام داده ایم که در کمیسیون اجتماعی مجلس به نتیجه رسیده است. نزدیک به 12 سال اصلاح مصوبی در  ساختار شهرداری نداشتیم، تفکیک ها و موازی کاری ها یک بحث جدی است و الان موضوع بحث اصلاح ساختاری در وظایف سازمان ها، مناطق و حوزه ها در حال انجام است.
وی با اشاره به شهر هوشمند گفت: شهرداری منطقه 12 نزدیک به 3 ماه است که به صورت هوشمند اداره می‌گردد و اپلیکیشن و نرم‌افزاری راه‌اندازی شده است. شهرداری منطقه 8 هم که دارای بافت مرکزی و قدمت تاریخی است، از هفته آینده به سیستم شهر هوشمند اضافه می‌شود.
معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری مشهد تصریح کرد: اولین شهرداری در کل کشور هستیم که برنامه عملیاتی خود را با یک استاندارد خوب به نتیجه رساندیم و این اتفاق را مدیون تک تک همکارانی هستیم که در این زمینه همکاری کردند.
وی با اشاره به سیستم سامانه «فاش» عنوان کرد: در سال گذشته سیستم سامانه فاش و سیستم اطلاع رسانی شفاف را راه اندازی کردیم که اکنون مراحل تکمیلی آن است. ابتدا در این سامانه قراردادها را لحاظ کردیم و بعد ثبت قراردادها را کاهش دادیم. همچنین در گام آخر ماموریت‌ها را در این سامانه قرار دادیم. اسناد بودجه قبل و بعد از تصویب نیز در این سامانه قابل مشاهده است، البته در گام های بعدی فعالیت‌های دیگر را در سامانه قرار خواهیم داد.
وی با بیان اینکه اقدام بعدی کارخانه نوآوری است، افزود: این کارخانه مجموعه ساختمان های صنعتی را تبدیل به کارخانه نوآوری می‌کند تا شرکت های دانش بنیان و استارت تاپی بتوانند فعالیت‌هایشان را سامان دهند و به مدیریت شهری و رونق شهر کمک کنند.
معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری مشهد توضیح داد: در موضوع دیپلماسی شهری غیر از فعالیت هایی که در حوزه شهری انجام گردید چند حوزه بین‌المللی را هم دنبال کردیم. برای موضوع دیپلماسی شهری سند جدیدی را تعریف کردیم و آن رویکرد توسعه زیارت و گردشگری است.
آل‌شیخ با بیان اینکه تا رسیدن به یک برنامه ایده‌آل، مسیر طولانی ای در پیش داریم؛ افزود: با اعتماد به همکاران توانمند این مسیر را طی خواهیم کرد، با توجه به این نکته که بیشتر این برنامه ها درون‌زا است و نگاه کارشناسی و تخصصی در آن‌ها وجود دارد. در آینده شهرداری‌ها به سمت سیستم شهر هوشمند پیش خواهند رفت و در این مسیر گام برمی‌دارند.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری مشهد

    منبع خبر

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد یک شهرداری در شهر مشهد می باشد

      نظرات