۱۷ آبان(۸ نوامبر) روز جهانی شهرسازی گرامی باد

۱۷ آبان(۸ نوامبر) روز جهانی شهرسازی گرامی باد

روز هشتم نوامبر در سال ۱۹۴۹ توسط پرفسور کارلوس ماریا دلاپائولرا ، استاد فقید دانشگاه بوینوس آیرس آرژانتین همزمان با افتتاح انستیتو مطالعات مسائل شهرسازی دانشگاه، تحت عنوان روز جهانی شهرسازی (World Town Planning Day) ثبت گردید.

وی هدف اصلی خود را از نام گذاری چنین روزی پیشبرد و بالابردن علاقه به مباحث شهرسازی در میان عامه مردم و متخصصان در مقیاس های محلی، ملی و بین المللی عنوان نمود.


کمیسیون تخصصی شهرسازی سازمان نظام مهندسی استان البرز در پیامی به مناسبت این فرارسیدن  روز جهانی شهرسازی این روز را روزی ویژه برای بازشناسی و ارتقای جایگاه برنامه ریزی در شکل دهی به جوامع سرزنده دانسته است.

در این پیام آمده است : «این روز همچنین روز ویژه ای از نقطه نظر نگاه به برنامه ریزی از منظر جهانی آن و همین طور بیدار کردن ضمیر شهروندان و مسوولین تصمیم ساز و تصمیم گیر جوامع در مواجهه با مشکلات زیست محیطی در مسیر توسعه می باشد.

هر ساله این روز با توجه به شرایط روز جوامع شهری، با شعاری ویژه هر سال  نامگذاری می‌گردد. امسال بزرگداشت روز جهانی شهرسازی با شعار "قانون جامع شهرسازی، حق به شهر و حقوق شهروندی" نامگذاری شده است.»

کمیسیون تخصصی شهرسازی در پیام خود افزوده است : «این روز را به تمامی دانش آموختگان، فعالان و علاقه مندان به حوزه شهرسازی و حوزه های مجاور آن تبریک گفته و برای تمامی شما عزیزان آرزوی موفقیت و بهروزی همیشگی دارد. امید است با همکاری، همفکری، مشارکت و عمل بتوانیم نقش خود را در بهبود مستمر جامعه، شهر، کشور و جهانی که در آن زندگی می کنیم به خوبی ایفا کنیم.»



لینک اصل خبر در سایت سازمان نظام مهندسی ساختمان استان البرز

    منبع خبر

    سازمان نظام مهندسی ساختمان استان البرز

    سازمان نظام مهندسی ساختمان استان البرز

    سازمان نظام مهندسی ساختمان استان البرز یک انجمن در شهر کرج می باشد

    نظرات