كاهش زمان فرايند صدور پروانه و پايان كار در شهرداري اصفهان

كاهش زمان فرايند صدور پروانه و پايان كار در شهرداري اصفهان

معاون شهرسازي و معماري شهردار اصفهان گفت: با برنامه‌ريزي‌هاي صورت گرفته زمان فرايند روند صدور پروانه به 18 روز و زمان فرآيند روند صدور پايان كار ساختمان در 45 روز كاهش يافته است.

سيد احمد حسيني‌نيا در گفت و گو با خبرنگار ايمنا اظهار كرد: كاهش زمان فرايند روند صدور پروانه و پايان كار نتيجه تلاش كارشناسان حوزه معاونت شهرسازي ومعماري و رؤساي شهرسازي مناطق 15 گانه در كارگروه اصلاح و روان سازي روند صدور پروانه ساختمان و كارگروه اصلاح و روان سازي روند صدور پايان كار ساختمان است.

وي افزود: با تشكيل كارگروه امورمهندسان ناظر و طراح متشكل از كارشناسان حوزه معاونت شهرسازي و معماري و ‌رؤساي شهرسازي مناطق 15 گانه و دريافت نقطه نظرات مهندسان طراح و ناظر، فرآيند صدور برگه­‌هاي تعهد و نظارت، ‌ثبت سهميه مهندسان و دريافت عوارض سه درصد حق النظارت كاملاً به صورت مكانيزه و بدون نياز مراجعه مهندسان به حوزه معاونت شهرسازي و معماري انجام مي‌­شود.

معاون شهرسازي و معماري شهردار اصفهان ادامه داد: با تشكيل كارگروه اصلاح و روان‌سازي روند پاسخ استعلام ايستايي، فرآيند پاسخ استعلام ايستايي نيز به صورت مكانيزه و با تاييد مهندسان طراح سازه و ناظر براي ساختمان‌هاي فاقد تخلف ساختماني، انجام مي­‌شود.

وي با اشاره به گردآوري اطلاعات مربوط به ساختمان‌هاي مخروبه، متروكه، نيمه‌كاره و رها شده در سطح مناطق شهر اصفهان، از شناسايي ساختمان‌هاي آسيب‌پذير شهر اصفهان با همكاري اداره كل راه و شهرسازي استان، سازمان نظام مهندسي ساختمان استان اصفهان، سازمان آتش نشاني و ارائه گزارش به مقامات و ادارات مسئول جهت پيشگيري از وقوع حوادث خبر داد.

حسيني‌نيا با اشاره به امكان پاسخ گويي و رفع مشكلات سيستم سرا در مناطق 15 گانه به صورت روزانه، از راه اندازي سرويس پاسخگوي آنلاين و سرويس درخواست فيزيك پرونده از واحد بايگاني و سرويس پرداخت آنلاين عوارض نوسازي و كسب و پيشه سامانه خدمات شهروندان و عوارض سه درصد و همچنين امكان درخواست آنلاين استعلام بانك و استعلام دفترخانه خبر داد.

وي با اشاره به دفاتر پيشخوان دولت كه به تصويب آيين‌نامه پيشخوان خدمات دولت رسيده است، افزود: جلسات با رئيس انجمن دفاتر پيشخوان دولت و بازديد و پيگيري عملكرد پرسنل اين دفاتر در مناطق به‌صورت مستمر برگزار مي‌شود.

معاون شهرسازي و معماري شهردار اصفهان افزود: مسئولان فني، كاركنان و كارشناسان بازديد دفاتر انتخاب و گريدبندي شده­ و از طريق برگزاري كلاس‌هاي آموزش حضوري در مركز آموزش فاوا آموزش ديده­‌اند.

وي با اشاره به برگزاري جلسات با هيئت رئيسه نظام مهندسي ساختمان و تشريك مساعي در خصوص تسهيل خدمات‌رساني به شهروندان، اصلاح فرايندها و اقداماتي چون تهيه و تنظيم آيين‌نامه «ميز خدمت» در ستاد و مناطق، تدوين شيوه نامه و پياده سازي فرايند اداره گشت فني ساختمان، دسترسي امكان ورود اطلاعات كنترل نقشه و بازديد به مهندسين ناظر و طراح معماري، ايجاد امكان ارسال گزارش استعلام آتش نشاني در مرحله كنترل نقشه، راه اندازي زيرسيستم آتش نشاني را از اقدامات ارزشمند معاونت شهرسازي و معماري شهرداري اصفهان برشمرد.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری اصفهان

    منبع خبر

    شهرداری اصفهان

    شهرداری اصفهان

    شهرداری اصفهان یک شهرداری در شهر اصفهان می باشد

      نظرات