دکتر دودمان: خدمات‌رسانی مستقیم به مردم باید ملاک انتخاب پروژه‌های هوشمندسازی باشد

دکتر دودمان: خدمات‌رسانی مستقیم به مردم باید ملاک انتخاب پروژه‌های هوشمندسازی باشد

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل شورای اسلامی شهر شیراز، پنجمین جلسه کمیسیون هوشمندسازی و فناوری اطلاعات شورای اسلامی شهر شیراز با حضور اعضا و مشاوران کمیسیون، مدیران سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری و نماینده نظام صنفی رایانه برگزار شد.
دکتر «لیلا دودمان»گفت: با توجه به اینکه یکی از دغدغه‌های این کمیسیون بررسی زیرساخت‌های سازمان فاوا برای حرکت به سمت هوشمندسازی شهر است، بررسی پروژه فیبر نوری به عنوان یکی از موضوعات مهم در کمیسیون در دستور کار قرارگرفته شد و این پروژه توسط سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری شیراز، ارائه شد.
رئیس کمیسیون هوشمندسازی و فناوری ارتباطات شورای اسلامی شهر شیراز ، مطالعه و بررسی نقشه مسیر‌های اجرایی پروژه فیبر نوری اکنون و آینده را به عنوان یکی از تصمیمات این جلسه برشمرد و بر ضرورت بکارگیری مشاور به منظور نظارت بر اجرای پروژه‌های فاوا و همکاری برای تهیه طرح‌های هوشمندسازی تأکید کرد.
وی افزود: با توجه به نیاز شهرداری و با راه‌اندازی کمیسیون هوشمندسازی شورای شهر شیراز و آگاهی به این‌ که در شهر هوشمند، ساکنان، سیستم‌ها و اطلاعات حمل و نقل به طورموثر و پایدار به هم مرتبط شده‌اند، فیبرنوری به عنوان یکی از زیرساخت‌های تحقق شهر هوشمند، ظرفیت و قابلیت اطمینان برای ارسال اطلاعات لحظه‌ای وضعیت ترافیک به شهروندان ، زمان ورود قطار یا اتوبوس بعدی به ایستگاه، اطلاع از نزدیک‌ترین محل برای پارک خودرو و موارد بیشمار دیگر را دارد.
وی تصریح کرد: در این پروژه از دستگاه‌های micro trench استفاده شد که عمق حفاری را از ۱ متر به ۴۵ سانتی‌متر و عرض را به ۸ سانتی‌متر می‌رساند.
وی خاطرنشان کرد: با توجه به نیاز شهرداری، این پروژه به متراژ ۱۵۰ کیلومتر آغاز شد و به کمک سرمایه‌گذار تا اواخر سال ۹۹ به بهره‌برداری خواهد رسید.
دودمان از قرارگرفتن فراخوان توسعه فیبر نوری در دستور کار شهرداری  خبر داد و ادامه داد: شرکت های دارای مجوز FCP پیشنهاد افزایش ۳۰۰ کیلومتر فیبر نوری به صورت پروژه‌ی سرمایه‌گذاری به شهرداری ارائه کرده‌اند.
وی هدف این پروژه را ارائه مناسب‌تر خدمات شهرداری به شهروندان عنوان کرد و افزود: افزایش سرعت انتقال داده‌ها و تضمین امنیت آن، اتصال تمام ساختمان‌ها، برج‌ها و سایر تأسیسات شهری به این شبکه اختصاصی، ایجاد بستر برای ارائه‌ی خدمات نوین با بهره‌گیری از فناوری اینترنت اشیا، ارتقای منظر شهری و توسعه طرح‌های مشارکتی با بستر ایجادشده را می‌توان از جمله مزایای شبکه فیبر نوری برشمرد.
عضو شورای اسلامی شهر شیراز افزود: مقرر شد جلسه بعدی کمیسیون با حضور شهرداری الکترونیک و سازمان فاوا در شورای شهر برگزار شود.
لینک اصل خبر در سایت شورای شهر شیراز

    منبع خبر

    شورای شهر شیراز

    شورای شهر شیراز یک شورای شهر در شهر شیراز می باشد

      نظرات