50 درصد سیستم برق سوریه تخریب شده است/ افزایش استفاده از تجهیزات ایرانی برای بازسازی صنعت برق سوریه

50 درصد سیستم برق سوریه تخریب شده است/ افزایش استفاده از تجهیزات ایرانی برای بازسازی صنعت برق سوریه

محمد زهیر خربوطلی که اخیرا به تهران سفر کرده بود، در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون) با تاکید بر اینکه درصدد گسترش و بومی‌سازی تکنولوژی در صنعت برق سوریه با استفاده از توانمندی متخصصان ایرانی هستیم، ادامه داد: درتلاشیم با خودکفایی صنعت برق کشورمان شاهد کاهش بار مالی دولت سوریه در این بخش باشیم.
خربوطلی با اشاره با برنامه ایجاد ارتباط الکتریکی میان ایران، عراق و سوریه، گفت: سنکرون‌سازی شبکه سه کشور نیازمند تامین برخی از زیرساخت‌ها در داخل خاک عراق و سوریه است. حدود 155 کیلومتر از خط 400 کیلوولت مسیر نیروگاه التیم استان دیرالزور به سمت خاک عراق توسط گروه‌های تروریستی نابود شده است که در تلاشیم با بازسازی این خط شاهد تسریع در اجرای برنامه برقراری ارتباط شبکه برق سه کشور باشیم.
وزیر برق سوریه با اشاره به برنامه مشترک ایران و سوریه برای ساخت نیروگاه 540 مگاواتی لاذقیه، گفت: در طی 10 ماه اخیر پیشرفت خوبی در زمینه ساخت این نیروگاه از سوی شرکت مپنا صورت گرفته و در حال حاضر نیز برنامه بازسازی نیروگاه حلب در دستور کار قرار گرفته است.
خربوطلی با تاکید بر اینکه همکاری‌های بسیار مناسب وزارتخانه‌های نیرو و برق ایران و سوریه از روابط عمیق و ریشه‌دار میان دو کشور نشات می‌گیرد، افزود: بر اساس تفاهم‌نامه اخیر میان این دو وزارتخانه‌ مقرر شده تا صنعت برق ایران در زمینه‌های مختلف از جمله توسعه و احداث نیروگاه‌ها و شبکه‌های انتقال و توزیع، آموزش نیروی انسانی و اساسا توسعه و بازسازی شبکه برق سوریه با کشور ما مشارکت داشته باشد.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات