اولین سمپوزیوم آبرنگ آغاز به کار کرد

اولین سمپوزیوم آبرنگ آغاز به کار کرد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری شیراز، اولین سمپوزیوم ملی نقاشی آبرنگ با موضوع استان فارس از نگاه نقاشان به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با همراهی شهرداری شیراز، جهاد دانشگاهی، حوزه هنری و دیگر دستگاه‌های فرهنگی استان فارس، از صبح پنجشنبه 16 آبان و با قدردانی از شرکت کنندگان منتخب و افتتاح نمایشگاه آثار، آغاز به کار کرد.
رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری نیز با اشاره به این که شیراز مقصد آفرینش های هنری است، گفت: جلوه گری و هنرپروری در این شهر نیاز به بازگویی و تمجید ندارد و اهالی هنر از سابقه شیراز در میدان هنر آگاهند.
ابراهیم گشتاسبی راد با بیان این که شیراز از دوران حکومت وکیل الرعایا بر تارک هنرهای تجسمی ایران نشسته است، ادامه داد: انتظار داریم آثار هنری بر سلیقه شهروندان نیز تاثیر بگذارد؛ چرا که هنر می تواند سلیقه و سواد بصری شهروندان را ارتقاء دهد.
دبیر سمپوزیوم ملی نقاشی آبرنگ، برگزاری این رویداد هنری را مرهون برنامه ریزی گروه رنگاب دانست و گفت: این گروه از سال 94 فعالیت خود را با هدف برنامه ریزی بلند مدت برای ارتقاء کیفی نقاشی آبرنگ در کشور آغاز کرده است.
شهریار وثوق با اشاره به این که برگزاری سمپوزیوم آبرنگ می تواند در محک خوردن این هنر موثر باشد، افزود: فراخوان سمپوزیوم در اردیبهشت ماه اعلام و طی آن یک هزار اثر به دبیرخانه ارسال شد که هیات داوران از بین آنها 136 اثر را برای نمایشگاه برگزیدند.
وی اضافه کرد: اولین سمپوزیوم ملی نقاشی آبرنگ بسیار باشکوه آغاز شده است و از تجربیات آن برای برنامه های بعدی استفاده خواهیم کرد.
در آیین گشایش اولین سمپوزیوم ملی نقاشی آبرنگ از 12 هنرمند برگزیده که آثار خود را با موضوع فارس از نگاه نقاشان آبرنگ ارائه داده بودند، تقدیر و از کتاب این سمپوزیوم رونمایی شد. اولین سمپوزیوم ملی نقاشی آبرنگ استان فارس تا شنبه 18 آبان در شیراز ادامه خواهد داشت.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری شیراز

    منبع خبر

    شهرداری شیراز

    شهرداری شیراز یک شهرداری در شهر شیراز می باشد

      نظرات