سرشماری پاییزه حیات وحش در مناطق تحت مدیریت استان فارس

سرشماری پاییزه حیات وحش در مناطق تحت مدیریت استان فارس


به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست فارس، حمید ظهرابی مدیر کل حفاظت محیط زیست فارس گفت: هرساله در فصل پاییز برنامه ریزی به منظور سرشماری علفخواران صورت می گیرد و در طول مدت ۲ ماه تمامی مناطق تحت مدیریت استان پایش و جمعیت حیات وحش آن ثبت می گردد. علاوه بر برآورد جمعیت حیات وحش و مطالعه روند تغییرات جمعیتی، طی برنامه سرشماری سالیانه وضعیت سلامت حیات وحش و زیستگاه مورد بررسی قرار می گیرد.

مدیر کل حفاظت محیط زیست فارس اضافه کرد: سرشماری حیات وحش ابزار مهمی در مدیریت حیات وحش به شمار می رود بنابراین دستیابی به آمار صحیح حائز اهمیت است. در سرشماری سالجاری افراد داوطلب تشکل های مردم نهاد ، جوامع محلی و شکارچیان مجاز برای کمک به کارشناسان و محیط بانان فراخوانده شدند.

ظهرابی افزود: این سرشماری در حدود ۸۰۰ هزار هکتار از مساحت استان در قالب پارک های ملی، پناهگاه حیات وحش، مناطق حفاظت شده و مناطق شکارممنوع انجام خواهد شد.

به گفته مدیر کل حفاظت محیط زیست فارس طی این عملیات  گونه های شاخصی چون:  کل و بز، آهو، جبیر، گورخر، گوزن زرد، قوچ و میش مد نظر خواهند بود و البته گونه هایی چون گرگ، کفتار، گراز، تشی، روباه و شغال و... نیز مشاهدات سایر گوشتخواران و نمایه های آن ها ثبت خواهد شد.
گفتنی است: عملیات سر شماری پاییزه حیات وحش در استان فارس به طور سالانه انجام می شود و در سال جاری نیز از اوایل آبان ماه سرشماری حیات وحش در تمامی مناطق تحت مدیریت استان فارس آغاز شده و همچنان ادامه دارد.
لینک اصل خبر در سایت سازمان حفاظت محیط زیست

    منبع خبر

    سازمان حفاظت محیط زیست

    سازمان حفاظت محیط زیست یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

      نظرات