راه اندازی فرهنگسرای کودک در کرمان

در دیدار شهردار کرمان با مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان مقرر شد:

راه اندازی فرهنگسرای کودک در کرمان

در دیدار شهردار کرمان با مدیر کل و مسئولان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان مقرر شد که به صورت مشارکتی،فرهنگسرای کودک با همکاری و مشارکت شهرداری و کانون پرورش فکری کودکان نوجوانان استان کرمان راه اندازی شود.

  • برای بزرگنمایی تصویر کلیک کنید farhangsara kodak jalse.jpg
  • برای بزرگنمایی تصویر کلیک کنید shahrdarraje farhangsarakodak.jpg

به گزارش پایگاه خبری کرمان آنلاین در این نشست،شهردار کرمان با اشاره به اینکه رشد و شکوفایی استعدادها و توانمندی های نسل جوان،با فعالیت چنین مراکزی صورت می گیرد،گفت:باید از ظرفیت های فرهنگی در این حوزه استفاده کنیم،چراکه پویایی اجتماع در گرو توجه به مسایل حوزه کودک و نوجوان است.

سید مهران عالم زاده با بیان اینکه امروزه کودکان،مبنای حرکت های فرهنگی هستند و توجه به زیر ساخت های فرهنگی جز رسالت های شهرداری است؛ افزود: بنابراین برای مسایل فرهنگی حوزه ‌کودکان باید زمان گذاشت و در این راستا تمام تلاش خود را به کار خواهیم گرفت تا در جهت عمل به وظایف محوله باسرعت هرچه بهتر و بیشتر جلو رویم.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان نیز در این نشست،از رویکرد کنونی شهرداری در حوزه مسایل فرهنگی و اجتماعی و به ویزه برنامه های حوزه کودک طی یکسال گذشته از جمله ویژه برنامه شادپیمایی کودکان و سایر برنامه های مشارکتی بین شهرداری و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تقدیر و تشکر به عمل آورد.

محسن روحی در ادامه با اشاره به اینکه رشد و تکامل انسان ها از کودکی آغاز می شود،گفت:در صورتی که به تربیت افراد از دوره کودکی توجه شود،پویایی در جامعه نیز شکل خواهد گرفت و شاهد رشد و تکامل بهتر افراد خواهیم بود.

وی راه اندازی فرهنگسرای کودک را فرصتی مغتنم برای پرداختن به موضوع کودک به صورت تخصصی و نگاه محوری به این مبحث عنوان کرد و افزود:خوشحالیم که با همکاری و حمایت شهرداری این اقدام در شهر کرمان صورت می گیرد.

روحی حرکت های موثر در در حوزه فرهنگی را در سایه حمایت و نگاه فرهنگی شهردار و شورای شهر دانست و تصریح کرد:انشاا... با حمایت و مشارکت شهرداری و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شاهد اقدامات خوب و گام های مثبتی در این زمینه باشیم.

گفتنی است در این نشست مقرر شد تا زمان فراهم شدن شرایط لازم و تامین فضای مناسب برای راه اندازی فرهنگسرای کودک،مرکز شماره 6 کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در قالب پروژه مشارکتی و با هدف بررسی نحوه تعامل و طراحی دوره های آموزشی مناسب ویژه کودکان و نیز افزایش و ارتقاء سطح توانمندی های این گروه از شهروندان،در یکی از خانه های فرهنگ شهرداری واقع در منطقه دو مستقر شود.

مریم ایرانمنش

لینک اصل خبر در سایت شهرداری کرمان

    منبع خبر

    شهرداری کرمان

    شهرداری کرمان

    شهرداری کرمان یک شهرداری در شهر کرمان می باشد

      نظرات