مردم ابرکوه نگران تامین آب شرب نباشند

وزیر نیرو در جلسه شورای اداری شهرستان ابرکوه گفت: مردم ابرکوه نگران تامین آب شرب نباشند، آب شرب مورد نیاز مردم در شهرستان ابرکوه محاسبه شده است.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای یزد « رضا اردکانیان » در جلسه شورای اداری شهرستان ابرکوه که با حضور فرماندار ابرکوه ، مدیران صنعت آب و برق و دیگر اعضا برگزار شد اظهار کرد آن چیزی که برای همه ما حائز اهمیت است ، این است که بتوانیم با استفاده از همه توان و استعداد های خود از فرصت خدمتگذاری حداکثر بهره را ببریم .

وی با بیان این که علی رغم همه محدودیت ها و فشارهای روزافزون موجود ، دست اندرکاران نظام جمهوری اسلامی این توفیق را دارند که چرخ های توسعه و عمران کشور را در حرکت نگه دارند، گفت: تحولاتی که در جای جای کشور در حال رخ دادن است گویای ظرفیت و همت دست اندرکاران نظام و مردم است .

وزیر نیرو با اشاره به این که وزارت نیرو مسئول تامین دو محصول اساسی و حیاتی، آب و برق است که به تعبیری زیرساخت، زیرساخت ها می باشد، افزود: امروز با افتتاح پست 230 به 132، ظرفیت تامین بار شهرستان ابرکوه 4 برابرشده که این امر برای فعالان عرصه گردشگری ، صنعت و معدن بسیار ارزشمند است .

وی ادامه داد: در حال حاضر در کشور برای ارائه هماهنگ فعالیت ها پویشی تحت عنوان پویش الف – ب ایران، راه اندازی شده که تا پایان هر هفته در استان های مختلف تعداد قابل توجهی از طرح های صنعت آب و برق به بهره برداری می رسد .

اردکانیان با اشاره به اینکه از سال 92 تاکنون هرسال به طور متوسط 2هزار و 150 مگاوات به ظرفیت شبکه برق کشور اضافه شده ، تصریح کرد: برق به عنوان اصلی ترین زیر ساخت عمران کشور در وضعیت خوبی است و پیوستگی شبکه برق ایران با کشورعراق اتفاق بسیار بزرگی است .

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در زمینه آب بخش اعظم تجهیزات آبی و برقی کشور در داخل طراحی و ساخته می شود، گفت : ایران به لحاظ این که در اقلیم خشک قرار دارد ، ما ناگزیر به اجرای طرح های انتقال آب هستیم چرا که حفظ جمعیت مسکونی در کشور یک ضرورت امنیت ملی است .

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه آب شرب مورد نیاز مردم در فلات مرکزی در دستور کار وزارت نیرو می باشد و برای استان های یزد و کرمان تخصیص لازم داده شده بیان کرد : بنابراین در زمینه تامین آب شرب، نگرانی برای مردم وجود ندارد اما نوع مصرف در هر شرایطی یک ضرورت است .

وزیر نیرو در پایان خاطر نشان کرد: امروز 9 پروژه وزارت نیرو با اعتباری بالغ بر 472 میلیارد تومان در استان یزد به بهره برداری رسید و یک پروژه بزرگ آب رسانی به 266 روستا با جمعیت 121 هزار نفر نیز کلنگ زنی خواهد شد .

لینک اصل خبر در سایت شركت آب منطقه‌ای یزد

    منبع خبر

    شركت آب منطقه‌ای یزد

    شركت آب منطقه‌ای یزد یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات