رئیس‌جمهور: تحول بسیار بزرگی در زمینه آبرسانی روستایی صورت گرفته است/ وزیر نیرو: آبرسانی به 1500 روستای کشور تا پایان امسال

رئیس‌جمهور: تحول بسیار بزرگی در زمینه آبرسانی روستایی صورت گرفته است/ وزیر نیرو: آبرسانی به 1500 روستای کشور تا پایان امسال

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو(پاون)، حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی در مراسم افتتاح همزمان پروژه‌های صنعت آب و برق استان یزد طی سخنانی وزیر نیرو را جزو چهره‌‌آمیز استان یزد و از وزرای پرتوان دولت تدبیر و امید دانست و افزود: هم اکنون پویشی با عنوان #هرهفته_الف_ب_ایران در وزارت نیرو شکل گرفته است که براساس این پویش مقرر شده در نیمه دوم امسال 227 پروژه مهم صنعت آب و برق با اعتباری بالغ بر 33 هزار میلیارد تومان به بهره‌برداری برسد.
رئیس‌جمهور تاکید کرد: به تعبیری هر هفته به طور متوسط یک هزار میلیارد تومان پروژه آب و برق در کشور افتتاح خواهد شد که این مهم حاصل تلاش‌ تمامی کارمندان و کارگران صنعت آب و برق است.
وی با اشاره به آغاز عملیات اجرایی آبرسانی به 266 روستای استان یزد، گفت: براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته این پروژه تا سه سال آینده به ثمر خواهد نشست و به معنای یک حرکت بزرگ برای روستائیان استان یزد است.
رئیس‌جمهور با تاکید بر اینکه در این دولت به طور متوسط سالانه یک میلیون نفر روستایی به آب آشامیدنی پایدار دسترسی پیدا کرده‌اند، ادامه داد: در حالی که تا سال 92 کمتر از یک میلیون روستایی در کشور از آب آشامیدنی سالم برخوردار بودند، در طول 6 سال اخیر بیش از 6 میلیون و 800 هزار نفر روستایی از شبکه آب شرب سالم و بهداشتی برخوردار شده‌اند.
روحانی با تاکید بر اینکه تحولی بسیار بزرگی در کشور در حال رخ دادن است، بیان کرد: این دستاوردها در شرایطی محقق شده که دولت همواره در شرایط تحریم بوده است ولی در سایه تلاش، کمک و فداکاری مردم، کارمندان و کارگران، طراحان و کارآفرینان توانسته‌ایم پیشرفت ارزشمندی در این زمینه داشته باشیم.

آبرسانی به 1500 روستای کشور تا پایان امسال
همچنین در این مراسم رضا اردکانیان نیز با اشاره اینکه وزارت نیرو هم اکنون 136 مهم در دست اجرا دارد، گفت: این پروژه‌ها با اعتباری بالغ بر دو هزار و 178 میلیارد تومان در حال اجراست و نقش مهمی در توسعه هر چه بیشتر استان یزد خواهند داشت.
وزیر نیرو افزود: همچنین در جریان سفر رئیس‌جمهور به استان یزد نیز 472 میلیارد تومان پروژه صنعت آب وبرق افتتاح و یا عملیات اجرایی آن‌ها آغاز خواهد شد.
اردکانیان با اشاره به اینکه در جریان این سفر عملیات یکپارچه تامین منابع مالی برای آبرسانی به 266 روستای استان آغاز خواهد شد، گفت:  در استان یزد 300 روستا با تانکر آبرسانی می‌شود که با اجرای این پروژه تا سه آینده که منابع آب از طریق بخش با کمک صندوق توسعه ملی تامین خواهد شد، جمعیتی بالغ بر 121 هزار از روستائیان استان از نعمت آب شرب سالم و پایدار بهره‌مند خواهند شد.
وی تاکید کرد: برای اولین بار در کشور با استفاده از این سیستم مالی توانسته‌ایم 355 میلیارد تومان اعتبار برای این پروژه اختصاص دهیم؛ این مهم در حالی است که کل اعتبارات شرکت‌ آبفای روستایی حدود یک چهارم این مبلغ است.
وزیر نیرو آبرسانی روستایی را یکی از برگ‌های زرین عملکرد دولت تدبیر و امید دانست و افزود: در مدت زمان فعالیت این دولت 10 هزار و 336 روستا به شبکه آبرسانی متصل شده است که تا پایان امسال یک هزار و 517 روستای دیگر نیز به این رقم اضافه خواهد شد.
اردکانیان در پایان گفت: تا پایان دولت دوازدهم نیز چهار هزار روستای دیگر از نعمت آب شرب سالم و پایدار بهره‌مند خواهند شد تا در مدت زمان فعالیت دولت تدبیر و امید 10 میلیون نفر از هموطنان روستایی به شبکه آبرسانی متصل شده باشند.

لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات