وزیر نیرو :مردم ابرکوه نگران تامین آب شرب نباشند

وزیر نیرو :مردم ابرکوه نگران تامین آب شرب نباشند

وزیر نیرو در جلسه شورای اداری شهرستان ابرکوه گفت: مردم ابرکوه نگران تامین آب شرب نباشند، آب شرب مورد نیاز مردم در شهرستان ابرکوه محاسبه شده است.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای یزد « رضا اردکانیان » در جلسه شورای اداری شهرستان ابرکوه که با حضور فرماندار ابرکوه ، مدیران صنعت آب و برق و دیگر اعضا برگزار شد اظهار کرد آن چیزی که برای همه ما حائز اهمیت است ، این است که بتوانیم با استفاده از همه توان و استعداد های خود از فرصت خدمتگذاری حداکثر بهره را ببریم .

وی با بیان این که علی رغم همه محدودیت ها و فشارهای روزافزون موجود ، دست اندرکاران نظام جمهوری اسلامی این توفیق را دارند که چرخ های توسعه و عمران کشور را در حرکت نگه دارند، گفت: تحولاتی که در جای جای کشور در حال رخ دادن است گویای ظرفیت و همت دست اندرکاران نظام و مردم است .

وزیر نیرو با اشاره به این که وزارت نیرو مسئول تامین دو محصول اساسی و حیاتی، آب و برق است که به تعبیری زیرساخت، زیرساخت ها می باشد، افزود: امروز با افتتاح پست 230 به 132، ظرفیت تامین بار شهرستان ابرکوه 4 برابرشده که این امر برای فعالان عرصه گردشگری ، صنعت و معدن بسیار ارزشمند است .

وی ادامه داد: در حال حاضر در کشور برای ارائه هماهنگ فعالیت ها پویشی تحت عنوان پویش الف – ب ایران، راه اندازی شده که تا پایان هر هفته در استان های مختلف تعداد قابل توجهی از طرح های صنعت آب و برق به بهره برداری می رسد .

اردکانیان با اشاره به اینکه از سال 92 تاکنون هرسال به طور متوسط 2هزار و 150 مگاوات به ظرفیت شبکه برق کشور اضافه شده ، تصریح کرد: برق به عنوان اصلی ترین زیر ساخت عمران کشور در وضعیت خوبی است و پیوستگی شبکه برق ایران با کشورعراق اتفاق بسیار بزرگی است .

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در زمینه آب بخش اعظم تجهیزات آبی و برقی کشور در داخل طراحی و ساخته می شود، گفت : ایران به لحاظ این که در اقلیم خشک قرار دارد ، ما ناگزیر به اجرای طرح های انتقال آب هستیم چرا که حفظ جمعیت مسکونی در کشور یک ضرورت امنیت ملی است .

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه آب شرب مورد نیاز مردم در فلات مرکزی در دستور کار وزارت نیرو می باشد و برای استان های یزد و کرمان تخصیص لازم داده شده بیان کرد : بنابراین در زمینه تامین آب شرب، نگرانی برای مردم وجود ندارد اما نوع مصرف در هر شرایطی یک ضرورت است .

وزیر نیرو در پایان خاطر نشان کرد: امروز 9 پروژه وزارت نیرو با اعتباری بالغ بر 472 میلیارد تومان در استان یزد به بهره برداری رسید و یک پروژه بزرگ آب رسانی به 266 روستا با جمعیت 121 هزار نفر نیز کلنگ زنی خواهد شد .

لینک اصل خبر در سایت شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران

    منبع خبر

    شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران

    شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران

    شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران یک شرکت در شهر تهران می باشد

      نظرات